hjärnskakning ???
min katt slog sig hårt i huve i fönstret. O nu flera tim senare ryck i pälsen mest med huvudet. O hon är vaken. Funderar om hon har fått hjärnskakning. Ska jag låta henne sova eller ska jag låta henne sova?
förstår inte din sista mening?
hon kanske rycker för hon fick lite ont, tror inte det är någon större fara men blir det värre att hon tex inte äter,sköter lådan eller bara sover borde du ringa veterinär
Om en mäniska får hjärnskakning får personen inte sova vad jag har hört. Så tänkte att de kanske är samma med en katt.
får en person hjärnskakning så åker dne in till sjukhuset där den får vidare behandling så misstänker du att din katt har fått det kontakta veterinär
Om man blir jättetrött och inte kan hålla sig vaken direkt efter hjärnskakning är tröttheten ett allvarligt symtom som innebär att man behöver vård. Är man inte onormalt trött är det dock bra om man vilar och sover.
Eftersom din katt är vaken och varken vinglar eller verkar påtagligt allmänpåverkad, behöver du inte vara orolig (tycker jag) utan kan låta henne sova nu om hon vill det. Väck henne en gång i timmen så håller du koll på att tillståndet inte försämras.
Sajtvärd Katter iFokus
uppdatering. Hon sitter vid fönstret o tittar ut. Fick väll bara lite ont i huve o behövde vila.