Klicker träna katt :D
Jag ska börja klicker träna mina kattungar Kaos och Uno. Främst Kaos, för jag upplever att han har "rätt" sort energi, svårt att förklara. :P Uno får givetvis också träning, men han är inte lika smart har jag för mig, men vad vet jag :D Kanske han är bättre elev än Kaos? ;) Jag börjar träna namn för Uno förstår inte sitt namn ännu till 100%. Och sen fort skrider vi med Sitt, ligg och tass osv ;) Jag kännet på mig att jag nog lyckas med något :D Kommer att uppdatera ifall vi gör framsteg :D
Va kul!
Jag testade med klicker på min gamla kattgubbe på 13 år, ljudet skrämde honom så la snabbt den åt sidan, men lärde honom sitta på kommando (med framtassarna uppe i luften, bara sittandes på bakbenen) utan klicker.
så nu ser han jätteledsen och söt ut varje gång han tigger mat.
Kommer följa tråden! Du kan ju alltid ta bilder och videos och dela med dig av :) härligt att se djur som tycker om att göra trick och sånt.
#1 Kattungarna reagerade båda positivt, allert och nyfiket på klickern vilket jag ser som ett plus :D Kaos har förstått vad jag vill ha och kommer när jag kallar på honom och Uno, ja han haltar efter :P Jag har börjat klicker träna namnet nu till en början som sagt. :D Vad roligt att du fått honom att göra som du vill utan klicker :D Jag ska först se om jag lyckas, sen lägger jag upp en trick video :D Hoppas hoppas!! :D