Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1086 ggr
Änglakatten
4

Hjälp denna lilla tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla tjej kämpar för sitt liv just nu och det ligger en tragisk historia bakom. Hennes mamma var amma till 3 fosterkattungar som drog med sig herpes till katteriet, nu är fosterungarna döda och uppfödaren till dom vill inte ta ansvar.

Vi har redan lyckas få jättemånga engagerade runtom i hela världen och varenda liten krona hjälper jättemycket. Hon ska opereras på Tisdag om hon är stark nog, annars får hon vänta ännu längre.

Läs hela hennes historia här Agrias kattblogg och gör mer än gärna en liten donation, och följ sedan oss och se hur det går.

Tack så mycket på förhand <3

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

OberonsMatte
7

Jag vill inte verka hård och känslokall, men att ha katter (och uppfödning i synnerhet) innebär alltid en risk för smitta, sjukdomar och dyra veterinärkostnader.

Kattungar som är för unga för att vaccineras är extra utsatta och finns det då en symtomfri smittspridare i katteriet är smittan ett faktum. Så ser verkligheten ut och jag tycker att det är beklämmande om man som uppfödare inte sett till att ha resurser för den veterinärvård som behövs när oturen råkar vara framme.

Sajtvärd Katter iFokus

Änglakatten
7

#1 Uppfödaren som är drabbad har inte bett om en krona, och du behöver inte hjälpa om du inte vill. Tråkig inställning, verkligen.

www.fjarilflickans.se

OberonsMatte
2

#2 Nähä, vems konto kommer de donerade pengarna in på ifall uppfödaren inte bett om hjälp?

Sajtvärd Katter iFokus

Änglakatten
11

JAG kontaktade henne efter att JAG fått veta om denna historia. JAG bad henne fixa ett paypalkonto för jag VET att det finns snälla människor där ute som är villiga att hjälpa, och sitter man på andra sidan så vet man vad det värmer med lite extra hjälp. Det är ju egentligen uppfödaren till fosterungarna som är skyldig här, men eftersom hennes ungar är döda nu så vill hon inte längre ställa upp.

Uppfödaren har varken bett om hjälp och heller knappt förstått att jag som är helt okänd för henne vill hjälpa till med de tusentals kontakter i kattvärlden jag har genom mina instagramkonton, Agriablogg och företag.

Snälla gör inte denna lilla tjej till en syndabock, hon förtjänar så mycket mer än det.

Liknande kommentarer som ovan undanbedes, detta var helt och hållet info för de som kan tänka sig att hjälpa. Annat kan tas med mig på PM om man absolut vill gnälla.

www.fjarilflickans.se

Djurälskaren87
1

jag vill gärna hjälpa med att donera lite till denna tjejen och ser då framemot att följa och se hur det sedan går med henne. vad är det ni skall operera på henne? eller är det undersökning?

vart donerar jag?

Djurälskaren87
1

läste länken nu förlåt om jag inte gjorde det innan jag skrev, kommer in en summa!

[vanja123321]
0

Stackars lilla söta katt! Hoppas att hon får hjälp och allt som behövs så hon får ett värkligt liv <3

fredricakarlsson
0

Tyvärr finns inte denna lila flicka länge , om jag inte tagit fel?

jollycox
0

Det stämmer som #8 säger, den lilla kattflickan finns inte längre. http://blogg.agria.se/josephinenorman/2014/01/03/kaori-3/

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[vanja123321]
0

Nej vad synd! ;(

Hon var den sötaste katt-ungen som jag sett :(