NakenKatter.
Hejhopp.
Jag har bestämt att jag ska skaffa en Nakenkatt när jag flyttar. Alltså om 2-3år.
Så skulle jag kunna få lite tips på raser?
Det skall vara en innekatt.
Jag har hund.
Jag kommer ägna all min tid åt katten och vovven, djur är mitt liv, en av få anledningar till att jag kämpar.
Jag kommer även skaffa fler djur men det blir längre fram.
Missen först!🙂
Om ni undrar vad jag menar med att jag kämpar: Jo, jag har varit inne i en djup Depression i 3år. Men jag har äntligen tagit mig ur det, och det är så underbart. Jag mår bra och jag är lycklig! Så nu får vovven mig att vilja gå i skolan, och plugga till mitt drömjobb.
Om ungefär 2år så flyttar jag till lägenhet, och ska plugga. Sedan när jag är klar med dom åren så skall jag skaffa jobb och flytta ut till ett litet hus på landet.
Mina djur kommer att ha det jätte bra!😃
Tacksam för svar, Mvh Jennifer!😘
Är det en sphynx du vill ha alltså? :)
#1 Jag vet inte, vill veta lite raser att kolla upp. Ska kolla upp den rasen. Tack för ditt svar!🙂

Bra att du mår bättre! Nakenkatterna har en egen sida på iFokus: sphynx.ifokus
Där har jag sett att vissa även diskuterar peterbald, men det förekommer även på siames.ifokus (de är ju typ en naken siames)
Ang nakenkatter och bo på landet så tycker jag du kan lägga en liten stund åt att fundera över hur du ska bo. Jag hade själv gärna haft en nakenkatt, men valt bort det då jag bor i ett litet hus på landet med egen uppvärmning. Jag eldar med ved vilket gör att temperaturen klättrar mycket upp och ned i huset, vilket nakenkatter naturligtvis blir känsligare mot. De är ännu mer värmeälskande än vanliga katter vilket även blir en extrakostnad på ditt boende. Men även om man har eluppvärmning, pellets eller olja så är man känsligare för tex elavbrott än vad man är om man bor i lägenhet. Nu påstår jag inte att du menar att du ska bo som jag, men det kan vara värt att tänka på i alla fall. Lycka till :)
Sphynx, Don Sphynx och Peterbald är de nakenraser som finns vad jag vet.
Sajtvärd Katter iFokus