Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 546 ggr
kaninus
0

vaccinering

har vaccinerat min katt en gång och det är dags för en andra spruta. veterinären vill ha 400 kr för det och jag tyckte det lät jätte mycket då jag såg på mitt kvitto att vaccinet kostade 67 kr.

vad har det kostat för er?

Wony
0

Jag tror det kostade kring 300kr/gång. Jag har inte papperen här, så vet inte exakt, men det blev billigare om man gjorde annat samtidigt. T ex fick vi kastration+tatuering för 800kr, sedan chip+vaccinering för ytterligare ca 500kr.

[ElisabethYL]
0

Betalade 1170 kr (eller om det var 1180 kr) för:

Veterinärbesiktning

Vaccinering

Chippmärkkning

Genomgång av tandvård

Detta på 2 katter…

cBrodin
0

Vi betalar mellan 220kr-300kr per vaccin beroende vilken vet vi åker till.

kaninus
0

okej. jag vaccinerade i samband med kastrering. och då kostade vaccinering kastrering och tatuering 900. men är väldigt sur då jag tyckte dom skötte det illa. jag hade mailkontakt med dom innan och då berättade jag att jag inte  haft katt innan. då sa dom att dom skulle förklara ordentligt för mig. men dom informerade mig inte om att jag inte skulle mata katten på morgonen. och som jag uppfattade behövde man bara vaccinera en gång eftersom jag inte visste annat. utan efter kastreringen när jag skulle hämta min katt så sa dom att jag skulle komma tillbaka om 4-6 veckor för andra vaccinationsprutan och att den skulle kosta 400kr. dom sa också att dom skulle skicka med gratisprover på mat men på kvittot hade dom tagit betalt för dom ca 20kr styck och det var 3 påsar. usch, känner mig väldigt vilsen. trodde verkligen jag kunde lita på att dom skulle informera mig ordentligt då jag också berättat att jag är student. hm, vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. har maliat en annan vetrinär och frågat vad dom tar betalt.

[ElisabethYL]
0

Låter som dålig information, ja…

Var bor du någonstans? Priset på kastrering + tatuering + vaccinering tycker jag låter helt ok, men det är inte ok att ta betalt för gratisprover…

Fick med gratisprov på mat när jag kastrerade och det blev uppskattat godis, däremot kommer jag inte fortsätta med just den maten för det är för besvärligt att köpa när det finns likvärdig/bättre mat på närmare håll…

Att informera om hela behandligen borde vara självklart för oerfarna djurägare, även om jag tyckte det vart lite tjatigt när jag kollade priser och alla veterinärmottagningar sa samma sak ;) Men helldre det än tvärtom. :)

[ElisabethYL]
0

Rättelse till #5. Menar naturligtvis att det borde vara självklart för personalen på veterinärmottagningarna att informera djurägarna och ingenting annat…

jnielsen
0

Min veterinär tar 300 kr för andra vaccinationen samt den årliga vaccinationen. då är det inräknat priset för vaccin, hennes avgift för att ta emot ett besök och moms. den första vaccinationen där chippet ingick gick kanske på en 500kr eller nåt. Överlag tycker jag att min veterinär är ganska billig, nu beror detta nog på att hon har mottagning hemmapå sin gård, då kan hon såklart hålla priserna nere.