Blanda kattsand?
Vi har 2 lådor som vi har ever clean lavender i, men vi bor i en liten ort och här finns inte ever clean. Funderade på om man kan blanda 2 st Kattsand eller om man ska byta?
Jag gillar ever clean lavendel då det inte luktar något (förutom när de små just har bajsat såklart).
Hur länge brukar ni fylla på ny sand på gammal? Lådorna luktar inget men man ser ju spår av små små bajsklumpar kvar i sanden när man har rensat.. De små är nöjda med lådorna då de gör alla sina behov enbart i dom.. en i hallen och en i badrummet..
Det är inget problem att blanda liknande sorters Kattsand.
T.ex. Everclean + Best Friends Cattia
Everclean + Extreme classic (eller vad den heter)
Däremot så ska man tänka på att om man inte blandar för att byta helt så är det klumpbildande + klumpbildande..
Jo att det ska vara klumpbildande är ett måste för oss =)
Men jag kom och tänka på en sak, med ever clean så måste man ju inte byta sanden ofta. hur är det med tex best friends cattia?
Får gå till lokala butikerna och kolla vad vi har för något här.
Personligen föredrar jag att använda samma bytesintervall oavsett sort.. Hittills har det inte blivit ofrächt ens i lådan med 100% Cattia..
Vad har du för bytes intervall? jag håller ju koll så lådan inte är skitig men jag måste erkänna att jag faktskt inte har tvättat ur lådorna än men tänkte ge mig på det nu i helgen då ungarna är borta.
samtidigt kanske testa cattia för det va ju många som gillade den..
Tvättar ur lådan en gång i månaden och häller tillbaka all sand… (eller ja, den som är ren förståss…)
Byter sand var 3e månad.
Använder Coops rengöringsmedel när jag gör rent kattlådorna, behövs inte starkare medel. :)
tack då har jag lite mer kött på bena när det gäller kattlådorna =p
Det var så lite :)
Annars kan du ju beställa från Animail, då får du det hemkört till dörren.
då åker jag hellre till grannkommunen om jag ändå ska dit ibland =)
asch dom hade inte cattia här.. däremot kitty extra klumpbildande eller liknande som jag läst att andra använt men mja.. får se hur jag gör..
Kolla med mataffärer, glömde skriva det men själv har jag handlat cattia på EuroCash och Coop…
Håller med om att det är bättre att handla lokalt om man har möjlighet :) Affärerna kan vara bra att ha..
Om vi ändrar frågan, klumpar sig ever clean sorterna olika? Tänkte om någon klumpar bättre än lavendern eller om det är likadant?
ÖoB har en likvärdig, Klumpe, tror jag den heter. Duger lika bra som EverClean.
Varför ej beställa från t ex animail.se
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Köper faktiskt inte gärna på postorder själv, då jag vill stödja butikerna häromkring så mycket som möjligt… Kanske TS har samma anledning?
Lidl har en billig kattsand som jag är mycket nöjd med - vill inte använda något annat. Den klumpar sig.😃
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
#16 Coshida?
Jag har blandat ever clean med pellets, och det har funkat jättebra här. Jag gillar pellets också eftersom det är mer miljövänligt.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Ja jag stödjer gärna butikerna här, jag ska fråga coop och ica här om de inte kan ta in cattis.
Jag hittade det iallafall igår på city gross och köpte hem det, väldigt små nyfikna damer stod och kollade när jag hällde i lite och blandade om. Mimmi som är den modigaste stod utanför och krafsade som om hon försökte ösa ur sanden =p Sen kom blinkers den lite mer försiktiga damen och hoppade upp och kissade så det måste ju bara betyda att de godkänner det? Tyvärr dammade det väldigt mycket när jag fyllde på så mannen får fortsätta mixa med lådorna då jag har svårt för damm och liknande.
Idag får vi se hur bra det klumpar sig..
eller ja cattia inte cattis =p
#19 Jag har testat Cattia i en av kattlådorna här hemma över en tid, jag upplever att den dammar betydligt mindre än t ex Ever Clean…?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
jag tycker denna damma mer och att det luktade kattsands damm sen efteråt en stund så jag fick vädra lite.. men jag är ju lite känslig också
Ja Elisa så heter det visst.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
Då tänker vi på samma :) Aldrig provat den, men man vet aldrig…