Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 998 ggr
[ElisabethYL]
0

Extreme Classic Gold Label

Hur håller den här kattsanden lukten?

Börjar det lukta om den?

Hur är den i grovlek jämfört med Ever Clean? (använder multicristals idag, men skulle vilja ha något som förpackas i påsar)

Länk till produkt http://www.petsonline.se/katt/kattsand/extreme-classic-gold-label-10-kg/

OberonsMatte
2

Jag har oparfymerad Extreme Classic black label och är jättenöjd. Har provat EverClean, men tycker att den stinker parfym, dammar och är bökig att hälla ur.

Gold Label är jätte-jätte-finkornig, medan Black label är normalt finkornig anser jag, helt jämförbar med vanliga finkorniga kattsandstorlekar.

Om man tycker att själva sanden luktar eller inte är individuellt och beror nog på en del yttre faktorer också, som t.ex. var lådorna står, hur luftfuktigheten och ventilationen är, hur lådorna sköts och hur mycket de används.

Sajtvärd Katter iFokus

[ElisabethYL]
1

Låter toppen!

Provar att beställa en påse när jag ska köpa nästa gång istället.

Vore kalas med premuration på kattsanden också.

Det jag är mest känslig för är parfym - så sanden måste vara parfymfri, men den bvehöver inte lukta rosor. Fast ju mindre dynghög det luktar om den, ju bättre…

mimåne
1

Denna sanden har både jag och min väninna haft. Den höll dålig lukt borta för oss båda, dammar inte farligt alls. Endast litet grann när man häller i den. Däremot så upplevde jag att kissklumparna lätt trasades sönder när jag höll på att rensa lådan. Min väninna hade inte detta problem.

Sanden fastnar också lätt i tassarna.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[ElisabethYL]
0

#1 Glömde fråga dig. Vilken tror du är bäst till kinkiga katter? Gold eller black?

Får ju sopa golvet titt som tätt nu, men det beror snarare på att jag inte fått tummen ur röven och köpt mattor att ha vid lådorna. (Fast jag vet inte exakt vilken matta jag vill ha). Sopandet gör mig ingenting, är ju ändå hemma och jobbar numera :)

#3 Tycker inte det låter som att sanden skulle vara något besvärligare än EC-sanden jag använder… Multicristal fastnar också på tassarna på mina "sambos". Däremot ska det sättas i relation till att de inte trivs med lådorna.

jnielsen
1

Jag använder ofta denna (skiftar lite beroende på vilken sand som är på extrapris) Tycker att den är jättebra och köper alltid den oparfymerade..

[ElisabethYL]
0

Låter super!

Någon som beställer den på animail med hemleverans? Är packeteringen ok? (De har alltid packat det jag beställt på ett bra sätt, men jag har inte beställt Kattsand förut)

OberonsMatte
0

#4 Har man en kinkig katt skulle jag rekommendera den finkornigaste, dvs Extreme Classic Gold, oparfymerad förstås.

Är katten inte lika petig och man vill minska den sand som följer med kattens tassar utanför lådan, rekommenderar jag Extreme Classic Black. Särskilt om man har långhåriga katter.

Sajtvärd Katter iFokus

[ElisabethYL]
1

Då provar jag nog gold… Honan är rätt kinkig, hanen vägrar gå om kornen är liiiite för grova. Helst ska det bara rinna genom rensningsspaden när man gör rent - då blir han nöjd..

OberonsMatte
2

#8 Apropå spade så har jag äntligen skaffat en rejäl Litter Lifter-spade och redan efter första rensningen är jag frälst! Mycket enklare att få klumparna att hålla ihop med den och rensa ordentligt utan att fastnar på spaden! http://www.supercat.se/kattlador/spadar-och-sant/litter-lifter.html

Sajtvärd Katter iFokus

[ElisabethYL]
0

#9 Tackar för länken! :)