Puma har haft en helnatt
Försök att aktivera henne dagtid eller kvällar om du kan så kanske hon blir lugnare på nätterna. Din katt kanske känner sig rastlös? Är hon innekatt? innekatter behöver aktiveras så dom inte blir rastlösa. Hoppas det löser sig…….

*1 Ja hon e inne katt.. har haft henne i 3 år. nr hon var liten så var hon vild men sen har hon lugnat sig rätt mycket o har låtit mig vara på nätterna så jag vet inte vad hon fick för fnatt inatt
Katter kan få "Fnatt" ibland. Det händer mina oxå ibland:) Från stillasittande, så bara skuttar dom iväg.
Fin katt du har iaf :)

Vad fin hon är! Har inte någon kompis hon kan busa av sig med?
Försök att skaffa ngn kompis till henne så hon inte känner sig helt ensam, om du jobbar eller så. Djur som är hemma hela dagar blir ofta rastlösa om dom inte har ngt att göra.

jag har en hankatt oxå .. Zorro är 2 år o har spring i benen o de busar jätte jätte mycket ihop…. Inatt var hon rätt lugn så hoppas att det fortsätter så..
*4 tack. jo hon e så söt o det vet hon o utnyttjar när jag skäller på henne =)
Jag känner så väl igen mig.
Jag har Moritz o Lorentz (4 resp. 5 år) Moritz är helgalen. Har varit sedan han var kattunge. Vissa nätter är hopplösa. Jag har t.om.haft en vattenspruta vid sängen men det hjälper inte. Han bara "duckar" för strålen.
Han har ju dessutom en kompis att leka med och stackars lugna Lorentz får stå ut med det mesta.
Dessutom har han en trädgård att vara i men han är väl heltokig i sin läggning
/Maria
Glömde att säga att hon är jättesöt, din vilda katt.
/Maria
Jag känner igen mig. Jag har Leo, som ensam ungkatt. De två gamla tanterna vill sällan leka med honom. Vilket gör honom uttråkad. Han har hållt mig vaken hela nätter, med sitt rastlösa skrikande. Lösningen …
Vi började med klickerträning förra veckan. Dessutom så leker vi intensivt när han vill det och jag märker att han behöver leka. Klickerträningen verkar han ha fattat nu. Om man sätter sig ner får man en godbit. Dessutom tycker gammelkissen Tessi att det är JÄTTEROLIGT och är superduktig!
Gud vad söt hon var!
Helena