Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3176 ggr
pernillaoscarsson
2

Fulaste kattungen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De senaste dagarna har det diskuterats en del om hur ful Marrwin var när han var en liten unge. Jag minns hur mamma jämt tjatade om att det måste varit fel på honom. Hans mamma gick på p-piller och var aldrig ute. En dag sprang hon ut i alla fall, men det var bara en gång. Och hon åt p-piller som sagt. Några veckor senare gick och och tjöt och tjöt, vi trodde att vi glömt ge henne p-pillan den veckan så hon fick en till. Dagen efter var det väldigt tyst. Emma var borta. Hon var ganska skygg så hon brukade hålla sig undan lite. Så jag gick och letade utan resultat. Till slut var jag nere i mammas sovrum och plötsligt började täcket röra på sig? Jag lyfter på det och där ligger Emma med en liten unge. Jag var väl bara 12 år ungefär så jag blev såklart överlycklig och kutade genast upp till mamma och berättade.

Dagarna gick och Marrwin växte. Ju större han blev desto fulare blev han. Enligt mamma och syskonen. Öronen var ju så små och "intryckta", ögonen skelade, och han bara pep och pep. När han lekte morrade han. Han var helt enkelt världens fulaste kattunge enligt alla som såg honom. Mamma trodde på allvar att fulheten kom ifrån att Emma fick p-piller under hela dräktigheten och att det skadade honom.

Vem som är pappan vet vi såklart inte till hundra procent. Men på gatan fanns det förr en katt, han hade antagligen varit med i slagsmål för hans öron var så tilltuffsade. Men pälsen var så fin och tjock. Han påminde väldigt mycket om brittiskkorthår. Inte en renrasig men ändå väldigt likt både till utseende och pälsen. Så vi har våra misstankar om att det är denna snubbe som är pappan för Marrwin har fått precis samma päls. Emma var bara en vanlig bondkatt med vanlig tunn päls. Men Marrwins päls är så tjock, mjuk och ullig.

Hur som helst, alla bilder vi tog på honom när han var liten är borta då datorn kraschade och alla bilder från 2005-2006 försvann. Men idag kom min syster hem och hon hade hittat bilder i sin dator på Marrwin som liten. Och inte är han väl ful?!

pernillaoscarsson
3

Han kanske såg lite udda ut, men inte var han ful.

[Hen]
3

Näe han var inte det minsta ful. Superfin och söt! Vore roligt att se en bild på hur han såg/ser ut som vuxen!

MaaariaS
1

Jättefin är han ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lilolizeit
2

Ful är han definitivt inte! Riktigt charmig skulle jag säga

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Jessicahagstrom94
2

Inte det minsta ful!❤️

pernillaoscarsson
5

Här är en bild från i våras.

jollycox
3

Tycker han såg ut som vilken kattunge som helst, dvs väldigt söt. Och så stilig han har blivit! :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lilolizeit
1

#6 tycker det är en riktigt vacker katt!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Jessicahagstrom94
3

Oj vilken fin katt det blev av den söta kattungen.😍

pernillaoscarsson
1

#7 och #8 håller med er helt!! Ni anar inte vad jag har fått försvara denna katt. Nu däremot tycker nästan de flesta att han är jättefin. "ful" ankunge blev vacker svan.

OberonsMatte
1

#6 Jag tycker också att han är en riktigt välväxt och snygg katt, med fin färg och personlig teckning.

Att pappan påminde om en brittiskt korhår kan kanske ha berott på att han hade markerade kindpåsar som fertila hankatter får ibland, p.g.a. att de är just fertila och har varit det länge?

Din katt ser dock också ut att ha kindpås-tendenser. Hur gammal är han och när kastrerades han?

Sajtvärd Katter iFokus

[Hen]
1

#6 åh vad fin, både förr och nu! Han liknar "Hamilton the hipster cat" (jättepopulär katt på Instagram) med sin fina mustasch :)

[Lilyz]
1

Tycker han är helt underbar, både som liten och stor ❤️

[Nightcat]
1

Tja du jag har aldrig någonsin sett en ful kattunge och det har inte ändrat sig nu heller! Super söt tycker jag.

Bine93
1

Tycker han är jättesöt!! Både som stor och liten :) Absolut ingen ful kattunge!

Allumania
3

Vad han var söt som liten :3 Han ser ut som om han kunde äga världen på den vuxna bilden, ser ut som en kung ;) Jätte snygg, han har seker massor med hemliga beundrarinnor i buskana där du bor :D

catcult
2

Han var oerhört söt som liten, inte det minsta ful! Förstår inte hur någon kan tycka det? De kanske behöver glasögon?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

pernillaoscarsson
3

#16 haha, kung är rätta ordet för Marrwin. Är det någon som äger mammas gata så är det just han. Han går där som en kung varenda dag.

Det var ganska kul förra sommaren då det flyttat in en ny granne. Hon hade med sig en precis likadan katt. Samma färg och samma teckning. Jag satte mig ner för att klappa denna katt då den kom och hälsade på i trädgården. Inne i köket satt min mamma, min bror och min systerdotter och kollade på mig. Plötsligt börjar de banka på fönstret och där inne står de och gapflabbar. Jag fattar ingenting. Marrwin hade suttit en bit ifrån mig och katten, sedan hade han gått förbi oss för han ville in. Han verkade inte bry sig alls om att jag klappade katten. Hur som helst så visade det sig att Marrwin inte alls uppskattade detta utan han hade gått förbi oss, stannat bakom mig och kissat ner hela min rygg?

Så njae, ingen tränger sig på hemma hos oss inte ;) I alla fall inte i kattväg.

[Hen]
1

#18 Haha! Oj!

IceJossan
1

Det där är ju ett jättevanligt utseende på kattunge. De brukar skela och vara oproportionerliga när de är små!

De här ungarna var ju inte heller så vackra som pyttesmå ^^, Maite, Maleia, Miloval. De såg för roliga ut som små, de där ^^, Nu är de vuxna och vackra :)

[Hen]
1

#20 Joho-ho-då de var också supersöta. :D  (men bra poäng ändå)

pernillaoscarsson
1

#20 supersöta ju. Jag älskar när de ser sådär lost ut :)

Allumania
2

#20 Dom där bilderna är bara för söta :D Made my day :3 Hihi blev sugen påen till. Dom säger att katter är som choklad tar du en så tar du en till o en till o en till ;D

cillanilsson2
3

Nämen gud va söt ❤️ Dom som tyckte tvärtom får nog ta och skaffa glasögon 😉

jnielsen
3

Han är jättefin, och hans mamma har samma asniktsform/profil som min katts mamma hade!

INGEN katt är ful! De är underbara, älskvärda allihop❤️

imke
1

Åh vilken underbar kille :-) Underbart söt som liten och jättevacker som vuxen 🌺

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Whippetgerbilen
1

Han är jättefin! Inte det minsta ful! Inget djur är fult!:)

Dogs is my world ♥

kulanturbo
0

Han var supersöt som liten och jätte vacker som vuxen!

OberonsMatte
1

Angående ansiktsformen med de breda kinderna är jag fortfarande nyfiken på om han är kastrerad eller inte?

Sajtvärd Katter iFokus

pernillaoscarsson
1

#29 förlåt, måste missat ditt inlägg. Ja, han är kastrerad, han kastrerades när han var runt två år tror jag, innan dess var han innekatt.

botakt
0

Oooh vilken söt

OberonsMatte
0

#30 Aha, ja, då är det alltså bara så han ser ut! Fint tycker jag och bra att han fick hålla sig inne tills han var kastrerad!

Sajtvärd Katter iFokus

bonowme
0

Har vart riktigt fin!!! Ser lite ut som Hamilton the Hipster cat på instagram med din mustasch. :)

/ Ellen Bajsnåmi

[Myraan]
0

Bedårande! Lite speciellt utseende hade han allt, men ful var han inte. Snarare skrattretande söt och charmig! 😉