Har du beställt från Zooplus?
Hej! Jag tänkte beställa lite saker från Zooplus.dk men jag har läst lite dåliga saker om dom. Att tex paket kan skickas tillbaka till dom då utskickaren inte kunde skicka paketet till köparen, ligger på Posten och man inte får ett avi, paketet samt föremål har gått sönder, man ska få det hemkört men det kommer till Postkotoret för utrikespost Så vad tycker ni om dom? Var det smidigt eller var något sönder. Allt jag kommer köpa kommer väga ca 50+kg och då blir jag lite orolig över att man inte får det hemkört eller att paketet inte kommer fram. Kommer nog beställa någon dag efter julafton men jag tänkte på när kommer den då komma. Det är ju massa med röda dagar. Så jag blir lite oroligt ifall den kommer komma efter när jag har börjat i skolan.
Jag beställde 60 kg Kattsand från Zooplus en gång, och det gör jag inte om. Paketen (som knappt höll ihop) hamnade på Postens företagscenter istället för hemma hos mig och det var rena turen att jag hade en liten pirra så att jag kunde gå i två omgångar och hämta dem.
Nu beställer jag från Animail istället. Dyrare -ja, men paketen står utanför dörren om man inte är hemma.
Sajtvärd Katter iFokus
Det är inte zooplus som är problemet utan Posten i Sverige som missköter sitt uppdrag med leverans av paketen
Jag har inte haft några problem de gånger jag beställt och valt DHL istället
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
#2 Ja, fast när Posten sköter leveranser från Animail har det aldrig varit några problem.
Sajtvärd Katter iFokus
#2 Vad jag har hört är att om man väljer Dhl från dom andra ländernas Zooplus så tas bara paketet till svenska gränsen av Dhl och sedan övertas den av Posten
Har bara bra erfarenheter från zooplus
Beställt ifrån Zooplus en gång, tänker inte göra om det igen.
Min första beställning kom fram men de hade inte kattsanden inne som jag hade beställt så den skickades senare. Efter någon vecka fick jag ett avi och gick till posten… Men paketet hade inte kommit??? Så de tyckte jag skulle komma tillbaka om några dagar men paketet hade fortfarande inte kommit. Sen visade det sig att paketet hade skickats tillbaka till företaget så jag e-mailade dem och skulle få pengarna tillbaka.
Men då fick jag bara tillbaka halva beloppet…… Efter MYCKET tjat och MÅNGA veckor lyckades jag äntligen få tillbaka resterande belopp.
Har aldrig haft problem med något annat företag när jag beställt men jag kan förstå att det strular ibland. Men det som gjorde mig förbannad var att de först inte tänkte ge mig tillbaka mina pengar. Jag fick hota med att ta detta vidare och då gav de sig.
Man blir lite mörkrädd för att beställa då vissa har haft bra och dåliga erfarenheter.
Jag hade gått på magkänslan och avstått…
Jag beställde en stor bur från zooplus.dk och väntade och väntade för att få ett avi för att hämta buren. Men inget kom och jag kontaktade dom utan resultat. Sedan efter 1 månads väntan så säger dom att dom inte skickade buren då den var för tung (?). Mycket konstigt då den inte vägde mer än 3kg. Fick pengarna tillbaka 2 månader efter beställningen och 5% nästa gång jag beställer. Jag kan ju liksom få dom där 5% genom att få deras nyhetsbrev. Det enda jag kan säga att dom är urusla.
Jag har köpt från zooplus.de och jag har alltid fått varorna inom en vecka och det har varit flera paket. Det är postem som kör ut varorna. Men man får ingen avi innna utan får kolla när det kommer på zooplus.de.
Har beställt från Zooplus.dk en gång och Zooplus.se två ggr. Har fått hämta paketen på postens uthämtningställe eller vad det heter.
Paketet (har aldrig beställt så mycket att det blivit två) kom alltid fram inom 5 dagar och sedan en extra dag för att få hem en lapp i brevlådan så man kan hämta ut dem.
Så jag har inga direkta klagomål på dem alls, hade önskat att det inte tog så lång tid att få hem dem. Men annars har jag aldrig haft något problem. :)
Jag har beställt från zooplus.dk flera gånger och alltid fått det lämnat på bron. Bor i hus och har lantbrevbärning. Har beställt både klösträd, Kattsand och stora förpackningar smådjursströ så det har vägt mycket. Har aldrig haft problem. Kartongerna har ibland varit lite trasiga men det har dom varit från animail också. Förrförra gången jag beställde från zooplus tog det 4 arbetsdagar, förra gången tog det 6 arbetsdagar, bor i norrbotten så det har lång väg att åka.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag beställde ett klösträd m m från zooplus.se. Två paket som levererades till dörren av Posten, bor i lägenhet. Trädet kom från Tyskland och med hjälp av spårningstjänsten och paketens försändelse-id så kan man följa varornas väg och se när de körs ut.
Allt var med, kartongerna var hela och det gick snabbt. Jag är nöjd och kommer säkert att beställa mer därifrån.
#13 Jag kommer inte riktigt ihåg nu, men jag tror att Posten skyllde på att portkoden inte var angiven på mina paket utan bara telefonnumret. När jag gjorde beställningen fanns ingen ruta att fylla i portkoden i, så jag utgick ifrån att de skulle ringa ifall de inte kom in, men det gör de tydligen aldrig fick jag veta när jag ringde och klagade. Dagen de påstod att de varit förbi stod dessutom porten vidöppen hela dan p.g.a renoveringsarbeten och jag var hemma, så…hm…
Har du portkod och var skrev du i så fall den?
Sajtvärd Katter iFokus
#15 Det finns en liten ruta under/över där man skriver adressen så finns rutan för portkod och dylikt
#15 Var tvungen att gå in och kolla och ser att du har rätt! Den rutan fanns inte när jag registrerade konto där. Kanske ska våga mig på ett köp till då? Något som väger mindre än förra gången blir det nog i så fall…för säkerhets skull.
Sajtvärd Katter iFokus
BRA ERFARENHET: Beställde takhögt klösträd och annat krafs, blev uppringd av… UPS tror jag det var? Nån sån firma, kanske DHL, kommer inte ihåg. De lämnade paketet vid min port. :) jättesmidigt, då lämnaren kollade ifall jag var hemma ^^
#17 Det måste nog vara Dhl eftersom det är dom som dom samarbetar med :)
Jag har enbart bra erfarenhet utav Zooplus både vad gäller leverans, paketering, returer och frågor.. Har fått mina paket efter 3 arbetsdagar, alltid någon som vart och knackat på och oftast har jag vart hemma..
Kommer definitivt beställa därifrån igen (zooplus.se/zooplus.dk) och har ett paket på väg hem därifrån i skrivandets stund, kommer imorgon 😃
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
jag har bara bra erfarenhet av zooplus! allt jag har beställt har kommit fram och varit i bra skick.
hyfsat snabb leverans osv…
Jag har beställt ofta från zooplus.dk och paketen har alltid kommit till dörren 3 trappor upp utan hiss.
Det har knappt tagit 3 dagar.
Jag är mycket nöjd med dem men jag har hört mycket negativt oxå.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Jag har bara bra erfarenheter utav Zooplus och då har jag beställt ett STORT klösträd och många stora leveranser av kattmat och Kattsand. De plingar på dörren och ställer utanför om du inte är hemma.
När jag var nyinflyttad här stod inte mitt namn på tavlan på nedervåningen så brevbäraren visste inte vart jag bodde (bor på 16-våningshus)då ringde brevbäraren mig, men jag svarade inte och var inte hemma. När jag ringde upp en halvtimma senare berättade han vad som hänt och att han nu var på väg med paketet till ett utlämningsställe, "åh nej vad jobbigt", utbrast jag och det hela slutade med att han erbjöd sig att vända om och komma och lämna paketet till mig. SERVICE!

Vi bestället alltid från zooplus och har aldrig haft några bekymmer och vi beställer oftast mellan 50-100kg och har aldrig haft bekymmer med att inte få paketen levererade precis som jag vill.
Vet att folk klagat och de vet dom också och dom bytte då leverantör och allt funkar jätte bra nu.
Kanske ska ge det en chans…
Vilken zooplus-sida är mest pålitlig?
I regel så är det .dk som är billigast. Alla sidor är likadana men pris och sortiment varierar.
Ok :)
Jag kommer att beställa har jag bestämt mig. Kommer då göra en beställning 25-26 Dec och sedan vad jag har tittat i kalendern så kommer den säker att komma mellan 8-10 jan. Då det är röda dagar. Skulle ni också tro det?
Läste reglerna för leverans och där står det att man ska välja Dhl för paket över 20kg. Där står det även att dom INTE levererar tunga paket hem. Vilken ska jag välja när jag gör beställningen? Dhl eller Posten? Jag vet att Posten tar över när paketet har kommit över gränsen. Att tänka på vid leverans med DPD/Posten: Speditionsfirman DPD samarbetar med Posten Sverige. Paket på upp till 20 kg levereras direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16 och paket på över 20 kg kan hämtas ut på Postens utlämningsställe. Om leveransen inte lyckas vid första försöket lämnas ditt paket till Postens serviceställe i närheten av var du bor, där det kan hämtas ut.
Jag har bara beställt från zooplus.se, några varor har haft skråmor pga konstig packning, men annar har det varit ganska bra. Att tänka på när man får det hemkört är att om man inte är hemma kan man skriva en fullmakt och tejpa på dörren. Namn, försändelse-ID samt underskrift och en text om att det går bra att lämna paketet utanför dörren. Eftersom jag jobbar tvåskift är jag nämligen aldrig hemma när posten kommer…
Ibland är Zooplus ganska dåliga på att packa, och ofta har kartongerna mindre transportskador, men varorna inuti är nästan alltid hela. De skador vi råkat ut för har varit så små att de inte märks.
Men på det stora hela är det bra. Däremot beställer vi inte sand därifrån, utan köper den lokalt istället, eftersom Zooplus inte har sanden vi använder.
Gizmo♥
Jag har beställt från zooplus.se 5 gånger nu och allting har kommit i bra skick och 3 dagar efter jag beställde. Det går bra för oss eftersom vi är studenter och det är ofta en av oss hemma när det kommer. (Jag pluggar mycket distans också). Jag skulle välja nån annanstans om jag jobbade eftersom de levererar bara ca kl 9-10 och hur kan man vara hemma då? Jag vill/kan inte bära hem sakerna jag behöver (det är ofta ganska tungt! och vi har inte bil) så det är viktigt att de levererar till dörren.
#31 som sagt, man kan tejpa upp en fullmakt, det går lika bra som att vara hemma och kvittera. Men det är ju om man kan tänka sig att paketet står utanför dörren. :)
#32 Jaha, det såg jag inte! :)