Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 637 ggr
Celestia
0

Förstår inte vad min kattunge vill?

Jag har en 17 veckors kattunge som jag haft sen hon var 12 veckor. Hon brukar inte jama så mycket utan bara om man tex lyfter henne och hon inte vill. Hon kommer även och jamar när hon vill berätta att maten är slut :) Senaste dygnet har hon kommit till mig och jamat, hon vill något men jag förstår inte vad det är! Kanske hon har ont?

OberonsMatte
5

Kommer hon till dig och tittar på dig när hon jamar? I så fall tror jag bara att hon vill ha uppmärksamhet i form av gos eller lek. Det kan också vara så att hon bara vill ha lite bekräftelse från dig ("hej lilla gumman" och klapp på huvudet, dvs. bekräftelse på att du ser henne och bejakar er relation).

Att hon börjat med detta beteende nu är förmodligen en helt naturlig utveckling som hör ihop med att hon lärt känna dig ordentligt och ser dig som ett betydelsefullt inslag i tillvaron när det gäller trygghet.

Om du själv pratar mycket med henne uppmuntrar du henne att använda rösten i social kommunikation med dig.

Sajtvärd Katter iFokus

Jessicahagstrom94
2

Min Oskar brukar ha lite små jamningar för sig och jag tror att det är för att han är rastlös/har tråkigt helt enkelt, han vill ha uppmärksamhet/lek/bus. Kan det vara det din katt vill också tro?