Klotterplanket 1
Klipper härmed av banden och inviger sajtens första babbeltråd.
Här kan man alltså skriva om allt mellan himmel och jord :)
Då kan väl jag passa på med första kommentaren:) Så Hur mår ni? :)
Har längtat efter den här tråden inne på katter :)
Jag tycker att den ska sitta fastklistrad i "Aktuellt just nu"
Tanken var att den skulle vara klistrad. Måste ha missat det.
Sätter en liten kommentar här då. 🙂
Sitter här och letar febrilt efter kurslitteratur. Tänk att ALLA andra har hunnit före på annonserna jag hittar :/
#6 Spana på bibliotek också om det är böcker som inte behövs så mycket. Så sparade en kompis till mig in mycket pengar, dock gällde det att vara snabb.
Men är det böcker man behöver över en längre tid är det ju kanske enklare att köpa.
Skulle jag köpa dem nya får jag betala 1700 för dem, och det har jag ingen lust med ;)
Dessa böcker behöver jag ha över hela terminen. Det är så krångligt att låna kurslitteratur via biblioteket då man t.ex. bara får ha dem i två veckor eller liknande, tar jättelång tid att få in dem då de måste fjärrlånas osv.
Men böckerna kan jag ju ha nytta av även längre fram, både privat och i studier, och en dag ska jag ju göra mitt examensarbete också, så det gör mig inget att köpa dem heller :)
#8 Haha billigt och bra. Går åt mycket pengar på kurslitteratur.
Hoppas du hittar begagnat.
Jo det blir ju en slant, men jag bör ju komma ner under halva priset iaf. Och sedan så är det ju en engångssumma. Behöver ju inga fler böcker denna termin tack och lov.
Hmm.. tror visst min kattunge somnade, det är väldigt tyst här ;)
PS; Haha, trodde jag ja. Nyss kom han in till mig, hoppade upp i sängen där jag låg och la sig på min arm & axel. Just nu sitter han och äter. Oskar - sova? Näää! Inte mer än nödvändigt.
Jag vet inte vad ni roar er med en fredagskväll, men själv har jag skruvat ihop skåp som ska agera som tv-bänk.
Har nyss gjort rent lådorna och sitter nu och tar en kvällsmacka innan hunden ska rastas.
Och vad händer inte då?
Jodå, man hör ifrån källaren *krafskrafskrafs* och efter en liten stund kommer en stinkade skitlukt.
Danke schön liksom.
Livet med djur 😃
Mina sötisar har just vaknat till liv efter lite soffmys så får se om dom tänkt busa nu eller om dom går med på att sova snart igen. Är helt slut efter den här arbetsveckan. 😛
Snart ska vi gå ut med Dixie och Oskar :) Dixie börjar bli lite mullig för hon nallar av lillkattens mat… så nu blir det promenader! haha
Känner mig jätterisig och börjar undra vad sjutton det är för tok med mig!
i ca 3 dagar har halsen känts irriterande ständigt, första dagen hade jag en så kallad hostattack (precis som när man sätter något i halsen, fast det sticker bara till som sjutton i halsen så man måste hosta och det rinner tårar och man blir snuvig) igår hade jag två såna attacker och idag har jag räknat till 3 eller 4 såna. Det är jättejobbigt!!😕
Har även svårt att prata så jag känner mej väldigt otrevlig om folk försöker prata med mig och jag pratar så lite som jag kan……. får jag fram ett ljud så ska det vara efter att jag harklar mig, då kan jag säga några ord innan jag lär harkla mig igen för annars låter jag hes och konstig…………..
Bästaste kisse :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Varför är det så svårt att skriv att man säljer huskatter. Det är en fin ras. De går bra på utställning och ska ta hands om som alla andra katter oavsett priset. Katter med stamtavlor får nämnas med rasens namn. Bland raskatter är huskatt och säger man de innehåller några raser så ger man fel marknadsföring. Och detta bara för man ska få mer betalt för katten. Så snälla hjälp till att anmäl dessa annonser som finns bl.a. På blocket
S*PascuumSilva's burmor
http://www.pascuumsilva.se
Inte kul :(
Tur att du har sällskap av förstående katt. =D
Sov rätt kasst i natt. Det blir inte lättare att kliva ur sängen när katterna sover bredvid mig nu, varav en använder mig som huvudkudde… Jag tar det dock som en väldigt bra ursäkt för att ligga kvar i sängen. Får ju inte störa kissarna när de sover. :O
#20 Ja men precis :D
det är en bra ursäkt! ;)
hm. Städdags, och la lite plagg i blöt. En stund senare hittar jag en blöt strumpa på sovrumsgolvet, och den andra på badrumsgolvet. Tänkte katterna hjälpa till med att tvätta golvet tro? Städkatter…ibland startar de dammsugaren.
Ingen som har en fungerande spåkula till utlåns heller?
Skulle verkligen behöva en nu :/
Tyvärr blev jag inte klokare av kulans svar 😃
:(
Spelade upp en video på en söt kattunge på Youtube som jamade, då ser man hur Jonnas ögon blir alldeles gigantiska, sedan börjar hon leta efter kattungen/vart ljudet kom ifrån.. stängde av videon direkt för jag tyckte det var sorgligt, hon har haft kattungar själv när hon levde på egen tass utomhus, sorgligt nog fick dom aldrig tag på hennes ungar. :( Man såg mamma-betéendet klart och tydligt nu.. blev helt tårögd.
#26 Fick en reaktion när än av mina kompisar lagt upp ett klipp på nattens drottnings aria från youtube. Började spela den och min katt blev galen och visste inte om han skulle attackera mig eller datorn. Då är han van vid konstiga ljud då matte är sångerska och han har aldrig reagerat vare sig innan eller efter…
#27 Knasigt vad vissa ljud kan göra😐
Har inte längtat efter katterna innan men nu gör jag det! Blivit arbetslös och hemma nästan hela dagarna så hade önskat sååå att de kunde vara här med mig så jag kunde skola in dom hemma och ha några att gosa med =) suck.. lite mindre än 4 veckork var…
får se om vi får komma och gosa och leka med de i helgen
Fy f*n va äckligt. Hoppas innerligt att det var en nudelbit som låg i en spya här. Men antagligen var det en mask.
Någon mer som har en chokladmaskad huskatt här?
Lilla katten ska till veterinären till veckan(ska ringa imorgon). Han har på något sätt gjort illa sig vid ena klon i början av veckan och under helgen har det blivit värre, varar och luktar illa.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Har sovit jättedåligt i natt. Vaknade ett flertal gånger av att hunden ligger och ylar HÖGT i sömnen. Han har ju sin säng alldeles nedanför min huvudkudde.
Lät som en hel vargflock var i sovrummet.
Skulle ni kunna skriva på den här? Det skulle betyda så otroligt mycket för mig, och många andra.
Allt är förklarat i länken.
http://www.thepetitionsite.com/815/027/678/let-keha-have-creative-freedom/
Hämtade ett klösträd igår, nedför trappan hos försäljaren kommer en liten bengal kille! Jag dog lite..❤️
När slutar nya klösträd att lukta så förbannat!? haha blir galen på lukten… den står ute på balkongen och vädras..
Min man har varit ute och jagat. Dessvärre fick han inget mer än tre stolta fjällskivlingar. som numera är stuvade och lagda på smörgåsar och står i ugnen och väntar på att bli färdiga.😃Mums!
Har ni också fått höstväder nu? :)
Nej solen skiner från en klarblå himmel och vi har +19C? Jag är själv lite frågande?
Man kanske skulle flytta till dina delar då ;)
15+ hära men molnigt.. men förra veckan hade vi 2 dagar med sol och 20+ =D
Ja du är välkommen igår hade vi +21C😃Sydöstra Sverige är det i så fall.
Här är det burrburr och färgglada träd, funderar starkt på att flytta till Grekland alltså. *med en smula ironi i det hela*
Jag är så glad! Sambon har gått med på att skaffa katt när vi har egen lägenhet/villa samt när vi har tid och pengar till det! Klart detta beräknas bli om 1-2 år så jag/vi kommer läsa på som bara den nu!
En svartvit bondkatt är nog lite av en dröm hos oss båda men vi pratar om att antingen så går vi till ett katthem och ser om vi hittar vår katt där eller om det blir en liten unge. Ju gosigare desto bättre!
Längtar ihjäl mig tills jag får hem min lilla kisse! Om 25 dagar ska jag och familjen åka till London och om 29 dagar när vi är hemma ska jag hämta hem min älskade misse!
Har redan beställt leksaker, skålar, kattlåda och klösträd :). Ska bara fixa hem transportbur och veckan innan Kattsand och mat.
Håller tummarna för att tiden går fort! :)
Volontärjobb på Gefle katthem 16-20 idag, som jag längtar varje gång!
Härliga, underbara, vackra katter som jag inte förstår hur dom kan vara hemlösa.❤️
Satt en katthona och jamande ekande i trapphuset för en stund sen. Jag känner igen henne för vi har gosats förut. (Hon har även klättrat in på min balkong och chillat ett par gånger :) )
Hon har inget halsband med uppgifter, men hon bor tydligen i detta hus, jag vet dock ej vilken lägenhet. Det kändes som en dålig idé att slumpmässigt ringa på folks dörrar, särskilt vid denna tidpunkt.
En annan granne har tidigare berättat att "kattägaren" kan åka iväg några dagar utan att skaffa kattvakt. :( så hn kanske ändå ej var hemma.
Släppte ut henne, hon brukar vara ute, så det kändes lugnt, även fast det bar emot lite då det är blött och kyligt.
Idag ska jag hämta min första egna katt, jag längtar så! Hon är Kastrerad, ID-märkt, vaccinerad osv. Hoppas Cissi kommer att trivas i min etta på 33 m2 :)
Fått hem och skruvat ihop min kisses klösträd idag :). Är supernöjd, hoppas han kommer gilla det lika mycket som jag! Bara 19 dagar kvar till jag kan hämta honom 😍
Är det sant att oxkött är farligt för katter?
Aldrig hört talas om det…
#52 Samma här, tills jag såg att någon i en kattgrupp skrev det på facebook.. "dåligt för njurarna" skulle det vara…?
Nej oxkött är inte farligt för katter. Tro inte på allting som du läser på facebook.
#55 Bra!
Ja här sitter man mitt i natten med en femtonmånaders unge som vaknar gråtandes mitt i natten och spyr.😕
Nu är han superpigg, superglad och har ingen som helst respekt för att klockan är mitt i natten, spyan är ett minne blott…😇
Katterna passar så klart på att leva jävel här nu när alla är vakna, det var ju sååå roligt att alla lampor tändes osv plötsligt…😃
#57 du är inte ensam.. min är ett år och än har man inte fått en hel natt. Peppar peppar! :)
#58 Känner igen det; 15 månader och nej, ännu inte en hel natts sömn…🥵