klippa?
Min kisse har hur mycket tovor som helst, såklart försöker jag ju klippa bort dom och vi bruka åka till veterinären och raka typ hela henne, men iallafall så hon kan ligga i mitt knä och kurra sen tar jag fram saxen och börjar klippa,
Hon fortsätter kurra samtidigt som hon viftar på svansen och efter ett tag slutar hon, men hon kurrar hela tiden, men efter kanske 5 minuter så hugger hon?
Jag får inte heller ta överallt än fastän det blivit mycket bättre,
Hon börja bli aggressiv om man tar på vissa stället efter vi kastrerade henne,någon som vet varför hon beter sig så??
Tovor kan ju göra ont, och lär säkert kunna vara obehagligt åtminstone.
Hur är hon när ni borstar pälsen?
#1 hon är supersvår att borsta hon tycker de är skönt runt huvet men såfort den kommer någon annanstans hugger hon Och och går inte riktigt lita på i vanliga fall de tror jag är för det tar ont i tovorna… men även om hon är nyklippt så gilla hon int att man tar på vissa ställen
#2 du kanske ska ta henne till veterinären och se så hon inte har ont av någon annan anledning?
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#3 hon kan vara allmänt aggressiv då hon ha tovor så när vi ta bort dom är hon aldrig arg… Men hon blir aöötid lika galen ned saxar å borstar… och innan vi kastrera henne så fick man känna och borsta varsomhelst:s
Det låter som du vet om när det är dags o sluta hon visar tecken innan så där hade jag berömt henne och gett något gottis och fortsatt med klippandet dagen efter :)
Har själv långhårig katt och detta har hjälpt oss
1 se över vad man ger för mat, nu äter våran bonzitas mjukmat, mjaus mjukmat, råkost men även acana torrfoder utan fisk (då han inte tål fisk)
2 borsta varannan dag och dra med en kam genom pälsen för att se att hårbotten är tovfri.
3 badar honom varannan månad
#5 eftersom hon inte gillar de så måste man typ passa på när hon ligger i knäet eller nått sånt för de ska gå annars så bitts hon såfort sax eller borste kommer i närheten:s
6 våran katt har inte heller gillat att bli borstad men har gjort det varje dag och berömt + gett godis efter, tog först bara en liten stund sen öka man tiden veckan efter vecka. Sluta när det är bra allså slutar jag innan katten är för sur ;)
#6 de är ju de att man vet inte när hon är sur för hon kan ligga å kurra sen helt plötsligt hugger hon:p
Att hon hugger beror ju på att hon markerar att hon inte gillar det du gör. Det kan bero på att det gör ont eller för att hon helt inte gillar att bli rörd just där. Om det handlar om ovilja (snarare än att det gör ont) så är väl mitt råd att försöka vänja henne vid beröring och borstning.