Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1752 ggr
Rembrandt
0

Roa smarta katter!

Hej alla! Jag skulle vilja veta hur ni roar, underhåller era katter mentalt. Alltså inget jaga snöre eller möss utan något där de får använda hjärnan. Min lilla katt är nu uttråkad och leksakerna är inget roligt så då blir det mest ligga och sova som gäller. Hoppas ni har en massa idéer och tips till mig och alla andra som vill ge sin katt/katter något att lösa!

Cahira
1

DaBird är helt fantastisk! Även boken på denna butik: http://www.supercat.se/aktiverings-kattleksaker/50-games-to-play-with-your-cat.html

Massa roliga ideer där. :) Dock är den på engelska. 

Jag kastade in godis i hundburen av galler så han fick peta ut med tassen, och la kompostgaller på ett par skor och strödde ut godis i hålen så han fick peta där med, olika svårighet beroende på lutningen. För att försvåra sedan la jag en trasmatta under så det inte gled lika enkelt. 

Använda sig av tomma chokladkalendrar, toarullar, äggkartonger, godisförpackningar typ triangelröret av toblerone… 

Om man har en matdriven katt finns massor man kan göra. 

Både supercat.se och swecat.se har rätt gott om aktiveringsleksaker. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Giberg
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade aktiveringsleksaker för hundar till katterna och dom älskade det och listade ut hur dom skulle lösa problemen. Den på bilden är bara en av flera och vi bytte runt lite så dom kändes "lite nya och de har vi inte gjort på länge".

MonicaLagerquist
1

Det som roar mina katter väldigt mycket är att sitta och spana på pippi fåglarna när de äter från fågelmataren som vi satt upp lite lägligt utanför köksfönstret. Där kan de sitta i timmar och spana.

Stolt ägare till tre La permer

jollycox
0

Klickerträna.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin