Första mötet
Jag satt och kollade igenom gamla bilder och blev lite nostalgisk. Nu är det drygt 2 år sedan Ruben flyttade in som 6-månaders lillskrutt, men jag lyckades fånga hans första möte med de blivande kattkompisarna på bild. Har ni också bilder på hur det såg ut när era katter möttes för första gången?
Först fram för att kolla vad som gömde sig i buren var förstås Moltas. "Hej på dej, vad liten du är. Jag är stor, men jättesnäll!"
Sajtvärd Katter iFokus
Hahaha underbart :)
❤️ rödmaskade birmor!!! Har ingen bild tyvärr, men när jag hämtade min andra herre så det första han gjorde var att traska rakt in i lägenheten och började äta av den andres mat, medan den andra snopet tittade på.
Åh vad fint!!!
#6 Haha, ja den varianten har jag också varit med om en gång! Det roliga är att man aldrig vet på förhand exakt hur katterna kommer att bete sig, så det är lika spännande varje gång.
Eftersom tidigare introduktioner av kattungar har gått väldigt smidigt med mina katter var det lite oväntat att Ruben själv skulle vara så blyg och försiktig då i början, men han blev väl lite överväldigad av både ny miljö och nya "läskiga" kattkompisar på samma gång, vilket jag iofs kan förstå.
Sajtvärd Katter iFokus