Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4635 ggr
diva
0

blötmat till kräsen katt

Finns det någon blötmat som man kan ge till en kräsen katt. Visst har Royal canin nån sån mat

Djurälskaren87
0

prova mjau finns i massa smaker:)

diva
0

Funkar inte. Har provat alla sorter tyvärr

Djurälskaren87
0

bozita?=)

diva
0

Samma där. Jag ger bozita till mina andra katter

Caifig
0

De bästa sorterna vad jag vet är Mjau, Bozita och ICAs men det finns ju en mängd andra sorter som är mycket bättre än torrfoder och absolut mycket bättre att ge än att katten inte äter! Försök undvika spannmål och socker men som sagt… Äter katten inget annat så vad ska man göra! Det finns ingen universalmat som fungerar på alla kräsna katter tyvärr, så du får nog helt enkelt pröva dig fram för att se vad din misse gillar. Mina är helt galna i Mjau och Bozita men många andra ratar dem!

Djurälskaren87
0

finns whiskas som man kan köpa, en låda där det finns massa olika smaker i.

diva
0

Förstå nästan det. Har haft samma problem med skogisen jag har här hemma det tog nästan en månad och mååånga olika matsorter innan jag hittade rätt.

Någon som har provat denna mat. Power of Nature

diva
0

Det enda torrfodret hon äter är Royal cains sensible

Hon är så dålig på att dricka så jag skulle vilja hitta nån blötmat som går hem hos henne.

Har sett en grej att mina huskatter äter vad som helst, med min skogis är kräsen och min nya tös en maine coon är kräsen.

Är det så att raskatter är med kräsen eller har jag bara haft en jäkla otur

OberonsMatte
0

Vilka sorter har du provat?

Mina katter gillar inte Mjau och Bozita, så jag kör med portionspåsar av andra märken som jag köper i flerpack (Icas egna, Pussi - as good as it looks, Pussi - sensations och Whiskas). Ibland gillar de sorterna med sås bäst, men ibland är det  gelé som är "godast".

Gourmet Golds mousse-burkar är alltid uppskattade och riktigt smarriga är Gourmet Perls portionspåsar.

Sajtvärd Katter iFokus

diva
0

Jag har provat maju, bozita, kattuna bara för att försöka trigga nån sorts aptit. Royal canin Kitten, kokt fisk, köttfärs. Hon har tydligen ätit eukanuba där hon bodde förut. Hon är väldigt mager och tovig. Har varit hos vetrinären med henne och hon blev uppvätskad då hon var uttorkad. Då fick hon även en spruta med nåt i som kan triggar aptiten. Hon har inte bott här så länge än.

Har även köpt feliwai eller vad det heter som ska få henne att inte bli så stressad. Hon har tydligen flyttat runt till olika människor pga ägarens allergi och det var tydligen det som fick henne att sluta äta. Nu äter hon då torrfoder och dricker då jag väger både hennes mat och vatten så jag ser att hon äter och dricker. Hon är just nu avskild från mina katter så jag kan hålla ögonen på henne.

fvanilla
1

#8 En av mina raskatter är kräsna, och jag känner flera huskatter som är kräsna. Du har nog bara otur.

Gourmet, Sheba, ICAs i påse, Pussi i påse etc. och även Iams i påse brukar gå hem hos min kräsna katt ibland.

mimåne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du prövat att ge dessa vitalpro cat sticks? Detta är inte blötmat men det innehåller 28% vatten och är mjukt, vilket kanske kan bana väg till annan blötmat? Katterna verkar älska dessa, min ena katt är också kräsen men catsticks är mums! Dessutom högt köttinnehåll.

Sheba selection in sause är också gott säger min kräsna misse.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

diva
0

Jag får prova och se. Tack för alla förslag

sagan
0

James Wellbeloved har jag hört många tycker är gott. Finns på djuraffär.

Adult Lamb Cat Pouch

diva
0

Ok bra förslag. Får testa

Wony
0

Om du kan tänka dig att ge torr mat som bas ett tag, så kan Applaws blötmat fungera. Det slinker ner extremt snabbt här hemma, och både ser ut som och luktar som mat som duger till människor. Finns både i burkar och på påsar, men det är kompletteringsfoder. Om det fungerar kanske det kan bana väg för annan, mer komplett, blötmat framöver?

Här hemma äts Whiskas och Pussi med stor glädje, även Gourmet Gold, Sheba och ICA funkar. Men som sagt, Applaws älskar i alla fall våra. Vår vuxna misse hade en period då hon var ultrakräsen, då fick hon Carnia Lynx torrfoder och Applaws blötfoder för att se till att hon fick i sig vätska. 🙂

diva
0

Aha värt att prova också. Tack tack