Sele - vilken ska jag välja?
Nu börjar mina "småfisar" bli "storfisar"…
Joanna har kommit upp i 2,3 kg och Artur är näst största husdjuret i hyreshuset med sina 2,8 kg. Båda är ca 5,5 månader idag…
Men jag vet inte vilken sele jag ska välja till mina.. De älskar när vi går ut "på kullen" och där kan vi bara vara med selar.. Vi är ute när det inte är några främmande hundar i området och tanken är att vi så småningom ska kunna gå ut i skogen..
Jag har följande krav på selar:
1. Bekväm att ha på sig
2. Rymningssäker (iaf under normala omständigheter)
2. Lätt att ta på/av, ha snabbknäppe…
Önskemål:
Finnas i minst två olika färger så jag vet vilken sele som hör till vilken katt…
Ifall någon vill får ni även gärna gissa vilken vikt de kommer ha som vuxna, för jag vågar knappt gissa längre…
Jag skulle satsa på en sele av denna modell: http://www.supercat.se/katthalsband-selar-koppel/kattsele-safeharness.html
Justerbar på tre av fyra remmar, lätt att ta på och av, rymmningssäker med bandet mellan frambenen och att man kan justera banden så att selen sitter perfekt.
Om du ser på supercat under selar så finns det även samma modell av ett märke som heter rogz, dom har lite roligare mönster och färger. Observera att alla rogz selar har inte justerbart magband. Jag tycker det är viktigt så man kan justera så att selen inte hamnar för nära armbågarna.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#1 Helt klart intressant att beställa när den är "åter i lager"…
Att den finns i rött och svart är ett klart plus, då det var mina förstahands färgalternativ…
Vet du något om hur supercat är att beställa ifrån?
Supercat är mycket bra. Beställer jämt därifrån snabb leverans och aldrig nå strul
Skönt att höra!
Nu är ju inte två selar speciellt dyrt, men allt är dyrt om man inte får några varor.. 🤪Vart med om det en gång och det var ingen hit 😕
Zoo.se. Bromma zoo är oxså ett ställe med snabb leverans. Bor i umeå fick varorna dagen efter jag hade beställt levererad till dörr :)
#2 supercat har sitt lager där vi bor(umeå) så vi handlar alltid på plats, men de som driver företaget är verkligen supertrevliga och hjälpsamma och dom har alltid hållt på packa beställningar när vi varit där så varorna kommer nog som lovat:)
#6 Aldrig fel att kunna handla direkt på plats.. Tyvärr bor jag lite för långt söderut för att det ska fungera för min del, fast om de alltid packar ordrar som ska iväg brukar det vara ett gott tecken 😎