Stora tassar
Idag när kattungarna busade märkte jag att Uno har mycket större tassar än Kaos. Inga extra tår eller så utan bara "runda" och stora. Är det så att kattungar med stora tassar blir stora katter? Valpar med stora tassar blir ju stora hundar
Följer
Ja, oftast är stora tassar (samt stort huvud) tecken på att kattungen kommer att bli stor, dvs större än den med små tassar och litet huvud.
Katter med olika anlag kan dock även ha olika proportioner i sin kroppsbyggnad utan att själva kroppsstorleken behöver skilja så mycket.
Sajtvärd Katter iFokus
Antingen blir han stor, växer ikapp tassarna eller får opropotionerligt stora tassar.
En katt jag brukar vara kattvakt åt har väldigt stora tassar. Han är kanske något mindre än min äldsta katt men har mycket större tassar, framförallt baktassarna.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Min hankatt hade stora tassar som liten, han väger nu (stadigt som en klippa) 6 kg, hög och slank 👍 han växte i sina tassar. Om han sen är stor är ju alltid relativt. I jämförelse med min honkatt är han markant större höjdmässigt (ja egentligen åt alla håll förutom på bredden 😉)