Ingen matlust efter kastrering?
Kastrerade mina två birmapojkar igår (tisdags) och de var pigga när jag hämtade dem och den ena var på extremt bushumör hela kvällen. De åt som galningar när de fick mat på kvällen och så var det inget mer med det. Men nu idag så har ingen av dem någon matlust. I morse åt båda lite grann och nu ikväll åt den enda några tuggor men den andra vill bara sova. Han som sover har även varit förstoppad/hård i magen så han fick ett microlax idag och sprang genast på toa och fick ut allt (hoppas jag).
Är det normalt att de först får matlust och sedan tappar den? Kan det bero på att smärtlindringen har släppt och de har kanske lite ont?

Har de feber?
Stolt ägare till tre La permer
Vet inte, lyckas inte ta tempen på dem. 😕 De KÄNNS inte varma men det säger ju inte mycket egentligen…
Att de var så pigga igår kan bero på att de blev lite speedade efter sövningen, vilket är en ganska vanlig reaktion. Det är kanske först idag som de är sig själva igen och känner sig lite medtagna efter upplevelsen. Både fysiskt och psykiskt.
Sajtvärd Katter iFokus
De åt bara yttepytte lite till frukost idag och sedan ingenting så kom precis hem från veterinären…Pust… 2 timmars väntan för 20 min undersökning, hurra! Röntgade den ena och det visade sig att han hade massa gas i magen och tarmarna, hon trodde det berodde på just narkosen från kastrationen. De ville först lägga in honom på dropp och medicin samt matning men han är inte ens uttorkad så det låter ju väldigt onödigt eftersom jag kunde göra det själv hemma istället.
Fick med mig en Hills A/D vilket de båda ääälskar men de lämnar gärna den övriga maten och voilá det behövdes ingen tvångsmatning heller som hon tyckte.
#3 Trodde nästan det… Kände knappt igenom den ena för han var så jäkla busig och kelig när han kom hem.