Avmaskning Kris!
Då det verkar som att min hane fortfarande har mask trotts behandling med receptfria avmaskningsmedel så undrar jag om det finns något som fungerar (även om det skulle vara receptbelagt)…
Ska ta ett nytt kolla masken i veckan och hoppas att det är negativt, men tar tacksamt emot alla tips på vad man kan/bör ge om det skulle vara positivt…

Är det positivt så kommer du ju att få rekommendation vad du ska avmaska med.
Stolt ägare till tre La permer
När mina hade evigt återkommande mask så kontaktade jag min veterinär som skrev uit ett recept på ett receptbelagt avmaskningsmedel, som jag inte minns vad det heter, det används precis som frontline, en engångsdos som droppas i nacken.
#1 Ok, han verkar ha lite mindre besvär nu iaf. Men det betyder ju inte att han är bra.. Vill han ska bli symtomfri - helst igår.. 😓
#2 Ja, min verkar ha något typ mask hela tiden… Ska ta ett snack med vetten på måndag när jag ändå ska dit med mina små… Men i övrigt var de jättetrevliga tyckte hon och hittade inget annat att anmärka på ur hälsosynpunkt..
profender hette det. Är katten hårt angripen av mask så räcker inte receptfria läkemedel.
Ska skriva upp det och snacka med min vette om det. Kan ju inte hålla på med medicinering som plågar (nästan) mer än det hjälper…

Är det en utekatt?
Stolt ägare till tre La permer
#6 Han (och även hans syster) har varit på en del promenader här i området, men med sele då de 1. inte går ihop med "elaka" utekatten i området och 2. inte fattar att bilar är farliga..
Däremot får de göra ganska mycket som de vill på promenaderna, så han har roat sig med lite ditt och lite datt ute så att säga..
Hos förra ägaren var de rena innekatter, men om jag ska vara ärlig så tror jag de kommer från en BYB ifrån början.
Vad har han för besvär?
#8 Han är till att börja med bukig, så har han ofta löst bajs och ont i magen typ.. Visar att han inte gillar när han måste skita 😕Tycker i övrigt mycket om kattlådorna, särskillt den närmast garderoben där han ofta nöjesgräver eller vilar/sover.. Äter som en häst men ökar ändå inte i vikt som han ska.. 😢
Jag tänkte bara att det kan vara något annat än en maskinfektion.
Låter bra att prata med vet, dels kan du få ett effektivare preparat utskrivet om det behövs men en allmän koll verkar också vara på plats