Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2363 ggr
emma2
0

Vanligt beteende?

Hej hej! Jag undrar om det är vanligt att katter rusar fram så fort man öppnar en bok eller liknande och sätter sig mitt i boken? Mina katter har gjort så sedan dom var små, är det vanligt?

[Hen]
0

Ja :D

Fridaaaa
1

Aldrig varit med om, så det är nog väldigt individuellt 😛
Jag tycker att det varken är vanlig eller ovanligt helt enkelt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cazzos
1

Katter gillar små utrymmen… En bok är liten, dock har den inga kanter, så katten kanske inbillar sig att det är kanter på boken eller nåt 🤪

emma2
0

Okej tack! Jag har nämligen hört olika, både att det är det och att det inte är det.:)

emma2
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 haha;)) Dålig bild men, aja;)

emma2
1

#5 och såklart ska den hamna upponer XD

[Hen]
2

På tidningen, på boken, på datorns tangenter… Nog har jag sett en hel del katter lägga sig där :) Men såklart gör inte alla katter likadant :D

Jag vet inte exakt var gränsen går för att nåt ska kallas "vanligt". Men särskilt ovanligt är det då inte :) Precis som många katter gillar kartonger och papperspåsar, verkar många gilla att lägga sig på papper/tidningen/boken.

emma2
1

Tack så mycket, lägger dom sig där för att få uppmärksamhet??

[Hen]
2

#8 ja på tidningen/boken tror jag det ofta är uppmärksamhet de vill ha. och kanske lite just att papper känns mysigt för vissa katter? haha! På datorn handlar det i min katts fall helt klart om att värma sig på värmen från laptopen :)

emma2
1

Haha;)

Caifig
2

Mina tycker också om att ligga/sitta på saker… Trillar ett papper ner på golvet så sätter sig dem båda där direkt. Tangentbordet, datormusen och min stereo är också andra sovplatsfavoriter! Även skrivbordslådan är mysig att sussa lite i.

Fingerprints
2

Min katt hatade min mobil när jag var liten,  hon tryckte sig alltid emellan när jag fifflade med den. ❤️

Regnbåge

OberonsMatte
2

#5 Vilken fantastiskt rolig teckning din katt har i ansiktet!

Att katter gillar att ligga på papper, tidningar och böcker tror jag beror på att de genom att ligga på t.ex. pappret markerar att den lilla ytan är "deras", som ett litet mini-revir.

Om man försöker läsa kan det förstås också vara ett sätt att få uppmärksamhet.

Sajtvärd Katter iFokus

emma2
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Hehe tack;) Tack för alla era svar allesammans!

Fingerprints
0

När hon var liten skulle det stå förresten 😃

Regnbåge