Clementin och katt?
Min kattunge Kaos ÄLSKAR clementin. Han har smakat lite. Kan jag ge clementin utan dåligt samvete?
Fruktkärnor är tydligen giftiga för katter (cyanid), men inte själva fruktköttet vad jag vet (enda skälet till att jag kommernterar är alltså för att varna om ev. kärnor).
Jag vet inte om syrliga livsmedel är att rekommendera för katter då en karnivorisk föda är i huvudsak ganska neutral. Om jag var du så skulle jag vara försiktig med det 🙂
När jag hade katt så fick han smaka (mjölk)choklad, det som hade smält så ytterst lite på pekfingret.
Hände sällan, men det hände fortfarande. Inget han fick åka in till akuten av, men självklart ska man inte leka med elden.
Det är väl lite så med alla djur (speciellt hundar och katter), man låter de äta småsaker som de egentligen inte ska äta, men det är en sån minoritet av deras diet så det gör ingenting. 😃
Konstigt, alla mina katter har hatat doften av citrus.
Har inte hört att det skulle vara giftigt i alla fall.

Min ena katt blir också galen när jag tar fram frukt som Nektariner och persikor. Inlagd saltgurka luktar också galet gott tycket han, kött gillar han inte alls 🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ok. Jag får väll ge det endast ytterst sällan då, om jag nu ska ge det :)