Katt sökes
Hej!
Söker en honkatt som kommer få bo i ett varmt stall, som kan fånga lite råttor. 😉 Har inte så stora krav på ras, färg & ålder. Det viktigaste är att den är snäll, hyffsat tam och går på låda. Inte några fantasipriser tack! 🐱 Helst ska den vara van vid hundar.
PM:a eller maila om du har någon.
(Viste inte vilken grupp så jag valde allmän kattprat. Det är OK att ta bort denna tråd om den är fel eller ändra den. 🙂)
Hälsningar Nellie
Tänk också att det finns massor vuxna katter i katthem som behöver ett hem. Ursäkta mig jag såg just att du vill att den blir van med låda- då kommer det självklart få komma in ibland. :)
Var i Sverige? :) Ett tips är att kolla på katthemmen i ditt län, där finns ofta många tama, snälla katter som är vana att vara ute. (Även om katthemmen helst säljer sina katter som innekatter – så hade även ofta katter som måste få gå ut på fri tass enligt annonsen = kanske den perfekta stallkatten?).
Då får du en veterinärkollad, id-märkt, kastrerad, vaccinerad katt för strax över tusenlappen, samtidigt som du gör nåt fint både för katten som du väljer, och för nästa katt som får komma in från kylan och ta över din katts plats på katthemmet :)
Kollat på lite olika katthem runt Uppsala trakten mest kollat på Samvetets katter. Men osäker om dom är vana vid hundar? :) Men håller just nu på att koller på några andra katthem , men skrev ändå en annons här ifall någon hade. ;)
Hälsningar Nellie
Finns ju vuxna katter som är veterinärkollad, id-märkt, katrerad, och vaccinerad som katthemmen har för 500-800 kr där jag bor. Men det är en stor stad som har mycket problem med hemlösa katter- så det är kanske därför det kostar lite mindre att ta hem en.
Det är ofta så att man måste ha en annan katt själv eller adoptera två. Men ibland får de in katter som trivs bäst utan andra katter.
Min tjej som jag adopterade från katthemmet i Enköping var några år gammal och vad vi vet van vid hundar men det har gått hur fint som helst ändå, efter någon vecka så brydde hon sig inte i dom och ville gärna fram och nosa på dom. Nu är i och för sig hon innekatt och utsattes för hundarna dagligen men även om katten inte är van vid hundar så behöver inte det vara något hinder, det är nog få f.d. hemlösa som är det om nu inte ett eventuellt jourhem har haft hund/hundar också =)