Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 908 ggr
Candy123
1

Har jag hittat ett bra foder?

Porta 21 Feline Finest Sensible - spannmålsfritt, är det ett bra foder för en katt som borde gå ner i vikt? Någon som har erfarenhet av fodret?

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Mooniq
0

jag har det till min katt och varierar det med applaws chicken och carnia lynx.

min katt barfar sig själv mest  -han är en storjägare. Han får en påse blötmat per dag för vattnet skull. Han har kattlucka och jag jobbar skift så det står alltid en skål torrfoder framme. Han är en storvuxen katt, snart 8 år, ingen tandsten, superleken, superjägare och kung i huset.. Pälsen är blank och tjock… jag tror det är ett bra foder till bra pris. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Vanilla~]
2

Ingen erfarenhet av fodret men hört från många att deras katter spytt när dem ätit det fodret.

Om din katt behöver gå ner i vikt så rekommenderar jag dig att enbart ge blötmat då det innehåller väldigt få kolhydrater. Håller på att banta mina 3 så vet att det funkar 🙂

BirmaBaloo
2

Jag beställde detta foder till mig och min vän igår kväll och enligt mig är detta ett utmärkt foder till den med mindre budget! Det finns foder som är ännu bättre, dvs högre kötthalt osv. Men detta är spannmålsfritt och fiskfritt. lågt på kolhydrater och magnesiumhalten är endast 0,1.

Förutsagt att du måste köra på torrfoder så teoretiskt borde detta foder passa din katt bra om han behöver gå ner i vikt.

Mooniq
7

En katt ska inte bantas, den ska äta rätt mat - alltså protein o fett då får den rätt kroppsform. Får katten rätt foder så äter de oxå mindre mängd mat - och håller sig mätta längre. vilket gör att det lite dyrare fodret ändå blir billigare i längden då det räcker längre. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

BirmaBaloo
0

håller med föregående.

[Vanilla~]
2

Om en katt är överviktig så ska den bantas enligt mig med ett bra foder som har högt fett- och proteininnehåll och få kolhydrater.

sagan
4

Vissa katter äter sig feta även på "bra" foder. Så man måste se vad för typ av katt man har och utfodra efter det. 😎 Mina skulle äta tills dem spricker om jag inte väger maten dem ska ha varje dag.

BirmaBaloo
0

Så av dessa kommentarer att döma, så är svaret på din fråga Ja.