Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1012 ggr
Ellenfyrkant
0

Kompis till fertil hankatt?

Vilket är det bästa alternativet till kompis åt en fertil kille? Kastrerad hankatt/ honkatt? Om erbjudandet finns att bli fodervärd åt lämplig avelspsrtner efter parning och kull. Kan det då vara ett alternativ att ha fertil hane + kastrerad hona? "målet" är att kunna ha en kattkompis utan en hane som bråkar eller strilar. …Eller får fertila hankatter helt enkelt lov att vara ensamma tills dagen då de kastreras?

Mvh Ellenfyrkant

[sorbel]
4

Tror att han skulle bara irritera honan. Han skulle också bli frustrerad eftersom han vill para sig och kan inte vilket kan leda till bråk (med båda kön).

Allumania
2

Håller med #1.

Sarah-S
3

Det är svårt att hålla fertil hane ihop med andra katter, de är ofta rastlösa, hårdhänta och testosteronstinna gaphalsar som vill para sig

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Nerdysiamese
3

Har en fertil hane på foder just nu som bor tillsammans med min kastrerade hona, och hon har det inte kul. Han vill para sig med henne hela tiden och biter henne konstant jättehårt i nacken, och då blir hon upprörd och tuggar våldsamt i hans öron som svar för att få honom att släppa så han får blåmärken i öronen. både människor och djur ser fram emot hans kastrering.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

annzoo
0

Min fertila hane bor nu i eget rum, han är en gentleman men alla katter som kommer innanför hans dörr är parningsobjekt. Han bodde tidigare med en kastrerad honkatt, de var som ler och långhalm och hon avgudade honom….tills han blev för stor och kåt.

Mygohr
0

Alla mina fertila hanar har bott med resten av flocken, utom kortare perioder som vid parning, löp osv. Jag har haft 3 fertila hanar tillsammans som mest och de levde tillsammans med en kastrerad hona under flera år, ingen av dem försökte para sig med henne. Det är naturligtvis olika och du måste se hur just din hane är i sättet. Har han parat ännu? Var han då påflugen eller lugn? Det kan ge en hint om hur det kan funka med en annan katt.