Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 883 ggr
Oceanen
1

katt i eskilstuna skog

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag var ute och plockade svamp i kronskogen i eskilstuna. Där var de en katt som var otroligt gosig och kärvänlig och rullade sig på marken och klättrade på mig och hoppade upp på mina axlar och lade sig.
Följde efter mig och smekte sig mot mina ben hela tiden. och började jama jätte mkt när den inte ville gå den vägen jag gick och slutade inte tills den gav upp och kom ändå. trots att jag inte uppmuntrade katten.

Jag vet inte om han har något hem, den verkade inte ovårdad, oxh inte jätte mager. den verkade inte han något chip för jag kände inget och ingen stämpel hade den heller.
Den verkade må bra så jag tog inte med mig den hem, utan den började jaga fåglar nästan i slutet av skogen.

Den verkar ha brutit svansen 1 gång och har läkt ihop snett för den var krokig 5 cm från svanskotan och pekade åt vänster. eller om den är född så kanske.

om de är någon som känner igen den och vet att den har ett hem så skulle de känns bättre att jag lämnade den, då den verkade va ganska vårdad.

[_annaH]
0

I vilken skog i Eskilstuna?

Oceanen
0

Kronskogen, den delen när nyfors.

CatchFatch
0

Hör av dig till katthemmet ? :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Viccan92
0

Så gör min honkatt med. Så därför har någon tagit henne så hon har två hem nu. Så det är säkert bara en väldigt social katt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

OberonsMatte
3

En till synes välmående katt som är kärvänlig och oerhört social mot främmande människor är förmodligen varken hemlös eller på rymmen. Du kan ju hålla lite koll på eventuella efterlysningar, men det troliga är att den har ett hem i närheten som den regelbundet återvänder till.

Sajtvärd Katter iFokus

Oceanen
1

Ja jag kände lite samma sak och vågade inte ta hem den, tänkte gå tillbaka och kolla om den är kvar.  Om den ser lite mer sliten ut och inte verkar ha kommit in någonstans så kanske man kan misstänka =)

CatchFatch
0

Menade mest att du skulle ringa för att höra om de vet om någon efterlysning i området :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se