kycklingfritt torrfoder?
Min ena katt är hiskligt allergisk mot kyckling, och just nu får han köttfärs och orijen six fishes. Eftersom katter är köttätare och inte ska ha kolhydrater så försöker jag hitta ett foder som har hög kötthalt och så absolut låg kolhydrathalt som möjligt, helst ingen. Som inte innehåller kyckling då jag inte enbart vill ge fiskbaserat torrfoder, han är väldigt kinkig med BARF och allt blötfoder innehåller ju kyckling, så jag kan inte heller blanda in i blötmat.
Så, någon som har ett tips på ett spannmålsfritt torrfoder, utan kyckling med hög kötthalt?
Ziwi peak, dyrt men väldigt bra då det i princip är torkat kött. http://animail.se/katt/kattmat?manufacturer=368
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

tack! ska kolla på det där :)
All blötfoder innehåller inte kyckling. Det finns flera blötfoder utan det, b.la på Zooplus.com och så veterinärfoder.

Orijen innehåller inte spannmål iaf, men lite vegetabilier innehåller det ju…

#4 de flesta vegitablier som orijen innehåller är sånt som finns i bytesdjurens mage, så det är jag okej med.
#3 känns som om jag har kollat på massor av märken, har du tips på ett märke, förutom ziwi peak? De flesta jag kollat på har innehållit åtminstonde något från kyckling.
#5 Animonda Carny, Feringa, Terra Fealis, Schesir, Herrmann's Menu, Grau och Thrive har kycklingfria sorter enligt innehållsförteckningen, dock har Animonda Carny i sig buljong och vet inte vad för sorts det är.

tack så mycket! :D Ska kolla upp dem ^^