Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 19740 ggr
saskorio
2013-10-21 17:38

Kattunge jamar hela tiden

Tja !

Min kattunge springer efter mig vart jag än går och jamar hela tiden!!!

Han är 14 veckor… och jag förstår inte varför haha? ger han uppmärksamhet, mat, vatten… gosar och allt förstår verkligen inte :(

mår han dåligt? :(

hjälp snälla "!

Annons:
[Mustangcab]
2013-10-21 17:52
#1

Den vill ha en kompsi att leka med. Saknar förmodligen sina kattungekompisar. Har du något klösträd och leksaker till katten.

Fingerprints
2013-10-21 17:57
#2

Det är inte alls säkert att det är just en kattkompis som behövs. Han kanske behöver DIN uppmärksamhet och mer aktivering från dig. Lek, gosa och umgås med varandra! Han har gått från kattmamma och kattsyskon till dig, du ska ersätta dem på något sätt

Regnbåge

viktoria91
2013-10-21 19:03
#3

Uppmärksamhet och lek.vill den nog ha.=) Det bästa är en kattkompis.=)

BirmaBaloo
2013-10-21 20:08
#4

En liten kattunge är ju nästan som en liten bebis, och bebisar tar tid! Massor med tid! All tid!

Bebisen sover = du sover.

Bebisen är vaken = tid med dig. 

åtminstone dom första veckorna :)

bubbelbruden
2013-10-21 21:46
#5

tyvärr är det ofta så att vi människor inte har tiden och energin att sysselsätta en kattunge som är så ung som 14 veckor lika väl som en kattkonmpis kan vilket är en anledning tilll att de flesta katthemmen och föreningar som säljer katter sällan säljer dom som ensammkatter före 20 veckor ålder.

Försök att leka mer med den eller skaffa den en kompis,fråga alla som vet det är enklare med en katt än med 2 visst en liten kostnad mer i månaden men inget att bryr sig om nrä du ser hur glad din kompis kommer bli..

[Hen]
2013-10-21 21:56
#6

Håller med om att en så liten katt behöver bus och uppmärksamhet på en nivå som människor har svårt att orka med ibland. Men frågan från TS var ju "mår han dåligt?" och där är ju ändå svaret troligen "nej", han är bara förtjust i sin människa och vill umgås hela hela tiden :) #5 Enklare med två katter än en menar du nog? :) (sorry menar inte att vara ordpolis utan tycker bara ditt råd var så bra att jag inte vill att ngn ska miss det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: