Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4614 ggr
[[pimey]]
2

Kattgård

Nästa sommar tänkte jag bygga en kattgård till småttingarna. Har någon nån bra och utförlig ritning på en kattgård? Tänkte bygga en på 6 kvm. Eller finns det färdiga till salu någonstans? :)

bubbelbruden
0

Vi köpte en vanlig hundgård med små maskor finns med 5'5cm maskor.Vi räknade och det blev billigare att köpa en ny sån i stället för att bygga en.

[[pimey]]
0

Låter smart :) vad fick ni ge för den?

annieolin
1

Kolla in kattstatus.se där har de förslag på olika kattrastgårdar :D

[[pimey]]
0

Ja fast de flesta var bara inhägnade tomtar :/

[Mustangcab]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nejdå vi har gjort en ihägnad på 65 kvm på gaveln av vårt hus i anslutning till en inglasad altan. Ingenso msr inhägnaden och bra grönområden runtomkrig för katterna.

[Mustangcab]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedd från baksidan av huset. Vi har rådjursnät och så har vi ett överhäng på cirka 3 dm in så at de inte ska kunna klättra över. Under sommaren så har vi öppet från huset till altanen och ut till rastgården när vi är hemma.

Förutom en trapp klädd med frigolit så har de också en röd liten stuga att gå in i och så har vi planterat ett par tujor där också och satt ett klösträd där och så finns det en toalett utomhus också.

annzoo
0

#5 mina katter bli avis :P

Själv har jag "bara" en mindre rastgård hos mina föräldrar (de gick inte med på innätning av baksidan). Byggd som en rektangel i trä med utkikplatser, växter + ett vattenhål..

Stjerngläntans
0

Vi har också hägnat in en del av vår tomt med rådjursnät. Fungerar toppenbra och katterna har yta att röra sig på och trivs toppen med det!!! Mina katter använder sin inhägnad året runt även om det blir betydligt mer på sommaren. Blev inte fasligt dyrt att ordna heller…

//SE*Stjerngläntans

www.stjernglantans.se

SE*Stjerngläntans Ragdoll

www.stjernglantans.se

bubbelbruden
1

Vi  köpte våran på ca 8kvadrat för ca 3000kr begagnat men beroenden på var du bor så kan du får det billigare beroenden på när du köper den.

men det finns även såna du kan köpa direkt fårn fabrik för ca 4000-4500kr som rä ca 6 kvadrat.

Fanns under sommaren rätt många uppe i uppland och uppåt och nere i skåne men inte så många här i östergötaland där jag bor men vi hittade en i kalmar som vi köpte.