Vakt katt
De brukar säga att hundar vaktar hemmet när man är borta.
Min hane satt i fönstret och tittade ut och säg inte att det var jag som gick in på altan och hämtade krattan så han började fräsa innan han såg att de va jag.
Så vist kan även katter känna att de vill vakta sitt revir mot andra människor
För många år sedan när min katt hade ungar satt hon i fönstret och morrade åt folk som gick förbi ute på vägen. Dock så övergav hon ungarna när mamma dammsög 😂 (tillfälligt såklart!)
lurvponnyn.vimeddjur.se
ja, usch ja- dammsugaren är ett farligt monster även i Siggekattens värld 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag har en katt som hatar mitt stora monster. han flyger ut ur rummet och så långt bort som möjligt.. 😮och kommer inte ut på ett bra tag efter att det slutat låta.. 🙂
min ena katt kan ligga o sova eller vad som helst men morrar och springer och håller koll på dörren så fort det låter ute i trappuppgången eller posten kommer 😃
Hade en katt för några år sedan som verkligen vaktade..hon hade koll på alla besökare..hela tiden . Min kattvakt vägrade ställa upp sedan hon attackerat honom ordentligt när han skulle mata henne. Han fick hälla vatten och parera henne med stol.. ingen fick komma in om jag inte var hemma. Tyvärr blev det ohållbart, och hon fick somna in..:-( har man en katt som aggressivt vaktar treåriga besökare så har man inget val. Men har fortfarande riktigt ont i magen när jag tänker på det, va min bästa vän…
Själv har jag en katt som sjunger när det kommer någon annan katt utanför fönster eller dörrar. Juzzy hete han och han tar i riktiga tenortoner😃Mjaauuuoooo,mjaaaauuuuoooo, mjaaauuuooooo. Han kan väcka döda med den sången.
Min Ru "beskyddade" mig för stora farliga lastbilen som hämtade allt rosk. Han morrade och gick några steg framför mig. Sen väntade vi tillsammans att den åkte iväg. O gubben fick massor med beröm :) Han tyckte inte heller om när jag pratade med grannar spec män. Han stod på mina fötter o jamade gång på gång helt oavbrutet o det hjälpte inte att både grannen o jag pysslade om honom, nej han skulle upp på mina axlar o ligga så att han kunde se vem jag pratar med. Helt enkelt avundsjuk att mammas uppmärksamhet riktades mot någon annan än honom. Men aldrig att han bet eller klöste någon. :)
Av mina fyra katter är det lite hetsiga Doris och (märkligt nog) den annars lite naiva Oberon som har visat tendenser till vaktande.
Doris morrade när hon såg gubbar gå förbi fönstret på byggställningar vid fasadrenoveringen.
Oberon morrade när fotbollshuliganer väckte honom genom att smälla av en smällare precis utanför sovrumsfönstret. Han slår även på dammsugarmunstycket när jag dammsuger, särskilt när han befinner sig "i säkerhet" på andra sidan om en tröskel.
Om det hörs konstiga ljud från trapphuset springer både Doris och Oberon ut i hallen och morrar, särskilt om det sker på natten.
Sajtvärd Katter iFokus