Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2221 ggr
Cazzos
4

Inkallning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur duktiga är era katter på inkallning? 🙂

Min gudson är huur duktig som helst 😍 Ska filma nån gång!

[Emma--]
1

Mina är riktigt dåliga på det haha. 
Niba är rätt duktig på att komma springandes, och Sheri kommer ibland. Greta är hopplös. 😃

[ElisabethYL]
1

Skulle vara roligt att se på film 🙂

Mina är..,ja lagom hopplösa 😂Enda gången de kommer på inkallning om jag inte har mat eller någon leksak är om jag går på toa… Men de kommer gärna på eget intiativ till mig istället.. 😉

OberonsMatte
1

Inomhus är det lite si och så, men utomhus kommer alla mina katter på inkallning (förutom när de är jätteupptagna med något annat förstås). Särskilt Oberon kommer alltid när jag ropar på honom (och han ropar rätt bra på mig också om jag råkar försvinna utom synhåll).

Eftersom jag har fyra katter brukar jag inte ropa sådär jättemycket på dem utomhus utan skramlar mest bara med nyckelknippan istället. Det betyder "kom hit nu" eller "åt det här hållet går vi" och det funkar faktiskt väldigt bra!

Sajtvärd Katter iFokus

[Lilyz]
0

Teo kommer alltid när man ropar, antagligen för att han är nyfiken och matglad av sig och det kan ju hända något roligt eller bjudas på något gott 😉

Lily är döv men kommer för det mesta lydigt när man lockar på henne med handen 🙂

Jessicahagstrom94
0

Ärligt talat så är det.. en katastrof. ;)

Mamma går skitbra att lyssna på men när jag ropar så verkar det som om jag inte hörs. Jag finns liksom inte. Till och med min egna katt lyssnar på min mamma och inte mig.

Behöver seriöst veta hur sjutton jag ska bete mig för att katterna ska lyssna på mig med.

OberonsMatte
2

#5 Katterna måste se dig som en viktig person i deras liv för att du ska höras. Viktig blir man genom att t.ex. vara den som ger dem mat.

Det måste också finnas en anledning till att man ropar. Om man kallar till sig katterna inomhus för ofta utan någon egentlig anledning inser de flesta katter att det oftast inte är något viktigt och bryr sig därför inte.

Sajtvärd Katter iFokus

Jessicahagstrom94
1

#6 På det viset minsann! Jag är inge viktig för min egna katt, haha😕 jag matar, ger nytt vatten och gosar med honom, men det gör även min mamma.. och det är tydligen bara hon katterna tycker är en nödvändig person. Mig skiter dom i.

OberonsMatte
1

#7  Eftersom din mamma är äldre än du är, är det egentligen inte så konstigt om katterna ser din mamma som högre i rang och därmed viktigare att lyssna på. Hade du däremot bott ensam med din katt hade du automatiskt själv fått den rollen.

Man får försöka att inte ta katters instinkter personligt även om det kan kännas hårt att inte vara nummer 1 i alla lägen. Man ska också komma ihåg att kattens syn på en själv kan ändras med tiden, så jobba på med gos, uppmärksamhet och matutdelning!

Sajtvärd Katter iFokus

Plingen85
0

Jag brukar ropa "kissemissemurrmurrs matimatimaaaaat" från köket och då kommer de små springandes som blixtrar haha..

KnasigaEllinor
0

min katt har alltid lyssnat på mig mycket mer än resten av familjen, så när det var kväll om katten inte hade kommit in ännu var det mitt jobb att ropa in honom. han kom för det mesta, tror han inte hörde mig de gånger han inte kom, då var han väl för långt bort.

Inomhus är han också duktig på att komma när JAG ropar. nu när han bor med mig och min sambo, så tror jag också att sambon funkar bra eftersom han också är en favorit människa. men andra människor är inte lika roliga att lyssna på. han lyssnar i alla fall på sitt namn, och "katten", och "gubben" och alla möjliga ord jag använder när jag pratar med honom under alla år.

Cazzos
0

#9 Hahaha 😃

Niiinah92
0

Mina två kommer på inkallning och är duktiga på det, både inne och ute, om det inte är så att jag kallar för att vi ska åka nånstans, då lyssnar helt plötsligt ingen av dem 🤔😉