Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1183 ggr
CherryLenore
1

Älskade Eddie.

Kom hem med sambon från semesterresa inatt för att finna att min bästa vän ligger på sjukan för akut operation. Jag åker så fort jag kan till henne på sjukhuset och sedan för att hämta våra katter som bott hos henne när vi varit borta. Till min stora chock hittar jag min ena katt Eddie död under soffan. Vi skulle firat hans 8:e födelsedag imorgon men istället har vi en tom lägenhet och massor av sorg. Vår andra katt har gått runt i flera timmar nu och jamat och letat efter honom…det skär i hjärtat.  

Många tycker kanske "att det bara var en katt", men relationen med honom har betytt mer för mig än många andra relationer med människor, så är det bara, vi har ju levt tillsammans i nästan ett decennium.  

Så Eddie (Edgar Alan) R.I.P.

Vi älskar dig och kommer alltid att bära minnet av dig i våra hjärtan.

[Mustangcab]
1

Beklagar sorgen🌺

ElinaPersson
1

Beklagar verkligen, men får jag fråga vad det var som hade hänt katten? 🤐

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

CherryLenore
0

#2 Antagligen en infarkt, eller propp eller något liknande. Att inte veta riktigt vad det var som hänt och att inte varit där och kunna hjälpa honom känns för jävligt. Allt var tydligen lugnt när min väninna åkte in till sjukhuset, men när vi kom dagen efter för att hämta honom var han borta.

[Emma--]
0

Beklagar 🌺

DrKatt
0

Beklagar sorgen.

Ens katt/katter blir som vilken familjemedlem som helst. Din andra katts reaktion är ett bevis på att katter inte är oberoende enstöringar. De kan också uppleva sorg.

Det finns ingen bra avslutningsfas för sånt här.

/🌺

isa
0

Må han vila i frid. Jag beklagar sorgen.