Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1112 ggr
masy7676
0

Chicillaperser / norsk skogskatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en chichillaperser/skogskatt han är 1år och är gigantisk stor Har försökt att googla om hur stora dessa katten kan bli och hur vanligt det är med denna blandning av katt. Han har en helt underbar päls som nu måste vårdas ofta då det tovas under Armbåga och ljumskar. Han är extremt snäll så denna typ av katt är ju att rekommendera barnfamilj. Han vet nog inte hur stor han är för att sparkar boll med lin 2 mån Nisse :) Men känner någon till blandningen och finns det vissa sjukdomar som är vanliga.

[Mustangcab]
1

Av vad jag förstår så kan denna katt drabas av sjukdomar som specifikt drabbar både perser och norsk skogkatt samt alla andra sjukdomar som katter kan drabbas av.

fvanilla
0

Hos katter späs ju generna ut relativt snabbt då många kattraser är väldigt unga och inte liksom lika hårt avlade såsom hundar, så det är ju svårt att säga.

Vi får se om någon annan har en liknande blandning som kan säga.

line84
3

Det är en väldigt fin huskatt du har! Huskatters storlek kan ju se ut hur som helst. För att lättast få ett hum kan man ju kolla föräldrarna. Är han ett år nu blir kan kanske inte jättemycket större. Du ser ju lite vilken benstomme han har. Växa på bredden kan vi alla göra.. ;-)

[Thiah]
0

min huskatt som hade skogskatt i sig växte ännu vid 2 års ålder. Han liksom blev rejälare i kroppen (inte fetare) ju äldre han blev.

jnielsen
1

Min ene katt är också gigantiskt stor, han är en äkta bondgårdsblandning!❤️

Jag var på kattuställning idag i Ljungbyhed och kunde konstatera att han är i klass med maine coon storleksmässigt…🐱

[Mustangcab]
1

Själv hade jag en också en äkta huskatt som vägde  8 kg😃