Tröttnat på mänskligheten
Skriver här med eftersom jag varit aktiv här också..
Hej alla kattvänner..Jag ville bara säga attjag nu tar en paus från skrivandet och internet överhuvudtaget. Jag mår mycket dåligt över all elände som sker över våra fyrbenta vänner..Jag ser och hör alltför mycket ont..Hur vissa plågar våra småttingar. Våra oskyldiga katter som inte gjort någon illa..Dom vill bara ha våran kärlek och vänskap..Ändå behandlas dom illa..Mår så dåligt av detta..
Nyligen var det någon i Halmstad som yxdödat sin katt och nu plågas katter ihjäl i åland..Innan dess var det ett ungdomsgäng i grums som torterat ihjäl en katt..Varför ska det vara så? Varför är världen så ful? Tårarna rinner..
ORKAR snart inte leva i en värld fylld av ondska. Menar allvar, men snart orkar jag inte mer..
Sköt om er nu och era fyrbenta vänner..Kram
Vet hur du känner, just av den anledningen så läser jag aldrig nyheter… visst, man får ju ingen vidare koll på vad som händer där ute.
Det är underligt att det finns så många olika bevarande projekt, men så lite skolutbildning om hur natur och djur ska behandlas… Jag tycker sådana ämnen är mer viktiga att lära sig i skolan än att plinka lite på olika instrument eller höra skillnad på vilka instrument som spelas i en låt.. För sådant är nog något som många glömmer av, medans djur och natur hjälper till att hålla oss vid liv.
Jag håller verkligen med dig om att man blir så himla ledsen av allt hemskt som finns. Men kom ihåg att just för att du har så stor empati så är du väldigt väldigt värdefull och viktig här i världen. Vi behöver dig! Dock betyder inte det att du ska behöva plåga dig med jobbig läsning hela dagarna. Jag tänker att kanske kan du ta en paus från grupperna om hittekatter och så, för det kan bli för mycket ibland med allt sorgligt. Men lita på att det finns massor av gott i världen också och att vi är många som vill och kan påverka världen till det bättre. Jag lovar att du kommer få tillbaka känslan av att det är meningsfullt. Var rädd om dig!
Jag förstår inte hur man kan göra nån oskyldig illa, det går inte att förstå. Och en liten katt? Varför? Vad får man ut av att göra illa en liten oskyldig, gullig katt? Ingenting vettigt, så varför?
Det går inte att beskriva såna här människor på ett snällt och vårdat sätt så jag låter helt enkelt bli att säga vad jag tycker fullt ut.
Tack snälla ni. ❤️Pausen jag kommer ta kommer vara bra för mitt psyke. Hoppas få återkomma som en starkare person. Kramar till er. 🌺
Ta hand om dig! Och låt djuren du har/möter ta hand om dig med, så kan du hjälpa de igen när du mår bättre.. 🐱