Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 789 ggr
Djurälskaren87
0

My cat from hell?

Brukar ni titta på de orogrammet på animal planet och vad har ni för åsikter om de?

[Emma--]
3

Japp. Älskar att det finns så att kanske någon får upp ögonen för att katter går att hjälpa dom också. 
Ofta handlar det ju om att ägarna gör något helt galet. 

Tycker Jackson Galaxy förklarar bra, och är noga med att katterna behöver sin aktivering osv. Vi behöver fler Jacksons i världen. 😛

catcult
1

Har sett 5-6 avsnitt och tycker att Jackson Galaxy är helt underbar! Det är uppenbart han är the real deal och hela programmet känns härligt uppfriskande.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

catcult
4

Har hört att vissa klagat på att han inte har någon formell utbildning, men det är i mina ögon inte särskilt viktigt alls och är absolut inte någon form av kvalitetssäkring i mina ögon. Det enda som krävs av en katbeteendevetare (om man skall kalla det för det) enligt mig är att man är extremt lyhörd, ödmjuk och empatisk, vilket är kriterier som Jackson uppfyller med råge.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Plingen85
1

Det är ett program både jag och min man älskar, och vi har kollat på ett ex antal avsnitt för att ta oss till hans kunskap nu innan våra kissar kommer =)

Sodaduck
1

Jag brukar titta på det och jag själv tycker det är intressant och ett jättebra program! Jag har lärt mig mycket om katters beteende där ifrån. 🙂

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

OberonsMatte
1

Om man är nyfiken på Jackson Galaxy själv och hur han blev en sådan kattkännare kan man läsa hans bok Cat Daddy som kom ut förra året.

Det är dock en ganska mörk historia, även om det slutade bra.

Sajtvärd Katter iFokus

Djurälskaren87
1

jag gillar också det, kollade på de nyss faktiskt och han är inte den som ger upp i första taget;) och vilka strategier han har utan att ta tilll "våld" eller liknande och de ser sååå enkelt ut när han visar hur man skall gå tillväga.

men jag vet inte riktigt när den går.. känns som den går lite olika tider?