Flytta efter ankomst
Våra små är 12 veckor om 2 veckor och kommer då flytta hem till oss, i samma veva ska vi packa och löningshelgen flytta till en större lägenhet! Jag hade hoppats på att vi skulle ha fått flytta in nu den här helgen men det gick inte pga att hyresvärden va lite sega med att fixa med ärendet.
Hur ska jag underlätta för missarna? Jag är arbetslös så kommer vara hemma nästan hela dagarna och skola in dom med oss.. Samtidigt har jag bokat vaccinering som jag ska ta med dom på när dom bara varit hos oss i några dagar. Är det för mycket på en gång? Vaccineringen är deras första så det måste ju göras nästan per omgående även fast de inte är ute katter eller hur?
Man måste inte hämta katterna bara för att de fyllt 12 veckor. När jag var i samma situation en gång frågade jag uppfödaren om vi kunde skjuta upp leveransen tills jag fått något sånär ordning i nya hemmet, och det var inga som helst problem (och det borde det inte heller vara anser jag). Ju längre kattungarna får stanna hos sin mamma och i sin invanda och trygga uppväxtmiljö desto bättre för deras utveckling och grundtrygghet.
Se till att kattungarna vaccineras redan nu, innan de flyttar. Det borde inte heller vara något problem eftersom det är ni som (antar jag i det här fallet) står för den kostnaden.
Sajtvärd Katter iFokus
Skulle låta katterna vara kvar hos uppfödaren tills du har landat och packat upp i den nya boendet. Speciellt om ni inte vill få tokstressade katter som kissar utanför lådan vilket kan kosta många tusenlappar i sanering vid flytt.
Så det är bäst för katterna att stanna hos uppfödaren, det är bäst för plånboken att de stannar där också 1-2 veckor till så ni är etablerade i det nya boendet och redo.
Försäkra katterna redan nu så karenstiden inte blir problem.
/Fridaybrew
Prata med uppfödaren hon känner katterna bäst. Vi fick hem får kille på 1½ vecka och hade haft honom exakt 1 vecka när vi flyttade nu i helgen.
Det gick bra med uppfödaren och jag diskuterade om hur vi skulle göra. Hon hade inga problem att ha kvar honom men han är en så pass lugn kille så det gick bra ändå. Dessutom fick han stöd från katten vi redan har (blir 6 månader i okt) som även han är kolugn i alla situationer.
Men är det katter som inte är så trygga i sig själva så skulle jag väntat.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
vi skulle igentligen har träffat de små idag men det blev förhinder så hoppas på en annan dag den här veckan så får jag prata med henne men vet att hon gärna vill att de flyttar nu vid 12 veckor då dom har fullt upp.
när vi va där sist så va dom framåt och inte så nervösa. Vi har träffat dom några gånger sen de föddes. Får se vad hon tycker. Hon kanske kan ha dom de timmarna det tar att flytta? Vi ska bara flytta över gatan några meter bort så flytten går ju snabbt..