Blötmat
Jag har läst att många ger sina katter enbart blötmat eller blötmat varje dag typ tre gr per dag. Jag har börjat gett en gång om dagen på morgonen bara. men ni som ger mycket blötmat, hur gör ni när ni köper det? Det måste ju gå åt rätt mycket, hur mycket köper ni på en gång eller beställer ni eller hur ofta? Bara nyfiken. 🙂
/ Michelle
Jag köper Mjau på ÖoB den är billigast där. Vi köper en fem-sex burkar i stöten kanske, och det går åt en tetra eller lite mer än en halv konserv om dagen..

Jag köper 12 eller 24 burkar när jag handlar mat till oss själva.Köper på ICA MAXI där är det billigast och smidigast för mig att handla.
Stolt ägare till tre La permer
Jag gör som #2 och köper flera burkar när vi handlar mat åt oss själva på Ica Maxi. Det är också där som mjau är billigast.
Våra katter får mjukmat 2 ggr/dag.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Köper också Mjau konserv på Ica Maxi. Vår katt äter ca 120 g blötmat uppdelat på 2 ggr om dagen. Fryser in maten i små lådor, så att en räcker i två dygn från det att jag tar fram den. :)
På ett ungefär blir det väl, för mig, ca 2-2,50 kr per dag om jag inte är helt ute och cyklar ;)
När jag gav mina katter enbart blötmat så köpte jag hela plattor med burkar. Tex på granngården hade dom ett pris för en hel platta.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jaha okej tack det var intressant och veta. 🙂
/ Michelle

Jag köper Mjau på tetra, och brukar köpa på mig ett antal när jag ändå är och handlar, det brukar bli tio åt gången eller så och räcker i två veckor ungefär till min katt. Kan bli mer om jag inte köper så mycket annat samtidigt.
Har någon av era katter favorit smak i blötmat? Mina katter gillar inte räksmaken men allt annat älskar dom
/ Michelle

Jag har en kisse som på grund av sin uppväxt är nästan sjukligt matfixerad, så om han gillar en sort bättre än en annan märks inte det.
Inte så länge man håller sig till blötmat i alla fall, får han rått kött blir han faktiskt ännu värre😛
Just nu får mina enbart Sheba Duet Kalkon, portionspåsar (utöver torrfodret alltså). Kräsna och bortskämda! De vägrar äta Mjau, ett tag gick det bra med Bozita men nu är det bara dessa som duger 😛 Sist när sambon handlade tog han hela "kartongen" de stod uppställda i i affären 😃 Haha de säljs bara en och en så han tyckte det var lämpligt att ta hela lådan så vi slipper ha dom lösa 😉 Det blev någon kommentar i kassan 😃
En gång på djurmagazinet för några månader sen så tog jag två st hela rör med blötmat, burkar som är staplade på varandra och då tog två st sånna och då fick jag kommentar i kassan; oj hur många katter har du?
jag har bara två.. haha :) men då behövde jag inte köpa blötmat på länge
/ Michelle
Vi brukar handla ett par tre burkar varje gång vi handlar mat. Ibland fler, ibland färre. Brukar försöka se till att ha mat för en vecka hemma som "buffert" om båda t ex skulle bli sjuka och inte kan handla eller så. (fast vi ger torrfoder också, så svälta behöver katterna garanterat inte göra)
#12 Haha ja men orka springa och köpa kattmat hela tiden när de ändå har så bra hållbarhet 😃
#14 Nej precis! 😃
/ Michelle