Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 714 ggr
gulzebra
0

Spolmask hos kattunge

5 månader gammal kattunge, har spytt och en mask hittades i en spya. Efter googling antar jag att det är en spolmask, en bandmask var det då definitivt inte. Vilket medel är bäst att använda åt min lilla skrutt?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sarah-S
0

Banminth räcker för att avmaska mot spolmask

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

gulzebra
0

Alright, tack! Hur är det med resistens mot Banminth? Göte ska tydligen vara avmaskad innan han flyttade hemifrån nämnligen, och är innekatt (förvisso med selpromenader, men jag ser ju vad han gör), mamman utekatt, så jag antar att deras avmaskning helt enkelt inte tog. Än sålänge vet jag inte vilket medel de använt, ett mail är skickat men jag vet ju inte hur snabbt jag får ett svar heller och vill ju få bort masken så snart som möjligt förstås.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Vilken Banminth är det jag ska ha till Göte förresten? Jag sitter här som ett frågetecken på Apotekets hemsida. Allting är ju för valp eller kattunge upp till 3 månader 🤔

Sarah-S
0

Man har ännu inte sett resistens mot maskmedel hos katt, utan hos häst, oftast återsmittas katterna eller så har man inte lyckats få i dosen korrekt

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

gulzebra
0

Ah… Never mind. Jag missuppfattade visst en aning bara 😃

gulzebra
0

#4: Super, tack! Då cyklar jag iväg och köper Banminth idag då 🙂