Katter iFokus

Katter

Etiketter: avelgenetikuppfödning
Läst 1882 ggr
[Asra1]
0

Bengal katt och savannah katts uppfödare?

Hej!

Jag har blivit intresserad av Bengal och savannah och undrar om det är någon som vet om det är någon som föder upp dessa kattraser? 

Och ni som äger dessa raser hur är dem? är det någon speciellt jag behöver veta?

Nerdysiamese
5

Om du kände att du inte har tid för en hund bör du nog fundera på någona annan ras, savannah föds upp av ett katteri i hela Sverige och det är f5:or dom ser inte ut som dom du ser på cats 101, och sedan har du exakt samma problem som med bengalen.
bengalen kan du få tag på i Sverige, men  precis som savannah är dom enormt aktiva katter och några av de mest aktivitetskrävande katter du kan skaffa.
dom kräver daglig aktivering, och då menar jag inte vifta med en leksak i 5 minuter, utan räkna med dagliga prommenader, som med en hund.
du bör inte heller räkna med att en bengal eller savannah kan vara ensam så du kommer behöva 2 eller en annan aktiv likasinnad katt, en bengal landar på en 10.000 per katt en savannah går på ännu mer.

Jag tror en lugnare ras skulle passa dig bättre med dom omständigheter och inställning du beskrev i din förra tråd.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[Asra1]
1

1# Jo, du har nog rätt. Trodde dem kunde vara ensamma om dem var två. Träningen dem behöver kan jag ge dem men nu när du säger att dem inte klarar sig ensamma bra även om dem är två låter inte så bra för mig, Får la ta en gosig katt istället! :) Men tack för din åsikt, känns bra att ha personer som kan sätta en i rätt spår! :)

annzoo
6

Om du funderar på en aktiv ras som bengal eller Savannah så är rådet att köpa en vuxen omplaceringskatt. Dessa är i regel lugnare och du vet aktivitetsnivån vid köpet vilket kan vara svår att avgöra med kattungar. Det finns ju även vuxna som helst vill va ensamkatt.