Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 769 ggr
EmelieSofia
0

Iams multicat?

Med 3 katter går 2 kg påsar fort och maten de äter nu finns inte i större påsar. Iams kunde köpas på grangården och låg rätt i prisklass. Är det ett helt okej foder tro?

Det är 3 helt vanliga utekatter som fångar mycket mat ute själv, så torrfodret är inte deras enda matkälla.

annzoo
0

Jag gav mina katter iams multicat för några år sedan och de mådde iaf bra av de fodret. Det kanske inte är det bästa fodret på marknaden men betydligt bättre än torrmaten man köper i matvaruhandeln

EmelieSofia
0

Vilket torrfoder är det allra bästa då? Generellt sett.

[ElisabethYL]
2

Så hög andel kött som möjligt…

Har köpt Applaws kitten till mina, finns även som vuxenmat i två smaker (kanske finns fler smaker). Jag valde det för att jag gillade innehållsförteckningen, det är spannmålsfritt och innehåller 80% kött eller kött och fisk (beroende på smak)

Den största "säcken" på 7,5 kg kostar 450-500 kr beroende på var och köper man för 500 kr får man gratis frakt…

Finns flera sorter som är bra, men som sagt det var detta som jag fastnade för..

IceJossan
2

Iams är rätt kasst. Mycket spannmål i det. Minst 80% kött och MINST 20% fett. Blötmat är toppenbra annars, av vanliga mataffärsmärken.

Sarah-S
3

Torrfoder med högt animaliskt innehåll är "bäst" för katten ur näringsmässig synpunkt
Ex Applaws, Taste of the Wild, Orijen, Eukanuba

Eller blötmat, som oftast bara består av kött och köttbiprodukter (en del har mycket liten mängd kolhydrater)

Jag fodrar mina med Orijen och Taste of the Wild, tidigare gav jag Applaws men katterna var si så där förtjusta
Utöver det så får de blötmat 4-5 ggr/dag

I'm only responsible for what I say, not for what you understand