Torrfoder hjälp.
Som de flesta vet är jag en studerande med strikt ekonomi :P men detta hindrar inte mig att utfodra min blivande päls boll :D Jag har surffat på nätet å sett på mat o hittade ett foder som heter Four friends som hade ett behagligt pris. :) Är dethär fodret bra? Själv har jag redan införskaffat profine från djur affären då de var billigast o överlag verkade hyffsat. Ps. Han utfodras huvudsakligen av blötmat och råtkött.
Ska du köpa torrfoder försök välja ett som är spannmålsfritt istället. Fourfriends är inte speciellt bra med tanke på innehållet. Främst det fetade.
Sammansättning:
Animaliska produkter 35% (torkat kycklingkött), rismjöl, majs, animaliskt fett (kyckling, konserverat med blandade tokoferoler), laxolja, hydrolyserade animaliska proteiner (kyckling), torkade äpplen, öljäst, mineralämnen, aloe vera (5g/kg), jästprodukt (mannan-oligosackarider 150 mg/kg), frukto-oligosackarider (100 mg/kg)
Om man räknar om till dagskostnad tror jag inte de spannmålsfria fodren blir dyrare och om de blir dyrare är det nog bara marginellt.., med tanke på att katten inte kan tillgodogöra sig näring ifrån spannmål (om jag fattat rätt)
Vissa spannmålsfria foder är billigare än "vanliga" så att säga. Orijen håller ett bra kilopris även Applaws och Porta 21.