Min tiger :)
Måste ju få säga att hon var enormt jäkla fin och väldigt vacker färg på ögonen 😃😍
Tror hon är svartsilver-sköldpaddstabby med vitt?? Har noll koll egentligen, haha.. http://katter.ifokus.se/discussions/5015a75e88f47237d902f5bf-vad-heter-din-katts-farg-har-du-koll
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Det finns ju tusentals olika namn, vad gillar du för typ av namn? "Tantnamn" som Asta eller Gerd? Engelska namn? Typiska djurnamn som Molly eller Bella?
När jag såg bilderna på henne så tänkte jag direkt på Lucy. :) Jättesöt är hon iallafall!
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#2 Tack så mycket, visst har hon charmiga ögon ❤️Missen tackar och håller med, spegeln är väldigt rolig tycker hon! 😃 Gällande färgen så tror jag på dig, trots tråden du länkade så är jag fortfarande lite lost hehe! Får forska vidare helt enkelt 😃
#3 Jag är inte förtjust i tantnamn, allt annat mottages med öppna tassar! Lucy var ju ett alternativ alltid, men kanske nåt mer unisex, eller något riktigt tjejigt, för hon är ju ett riktigt busfrö men samtidigt en riktig lady, det är det som gör det hela svårt. Vill så gärna döpa henne till Bob men sambon håller inte med hehe 😉 Och tack så mycket!
Några namnförslag också, missade det 😃
Shanti
Nanna (också väldigt passande!)
Shenzi
Vitani
Zephyr
Keoni
Riley
Shelby
Suzuki
Ino (tycker jag passar väldigt bra)
Shino
Shizune
Zelda
Yoshi
#5 Oho! Det var faktiskt förslag jag inte hört förr! (Brukar bara vara Smulan och Skorpan hehe) Shanti, Zelda och Zephyr var ju spännande tyckte jag! 😎
#6 Haha.. Jag är inte så kär i de vanliga namnen + tantnamn/gubbnamn… Mina egna katter heter Kenai & Milo (Milo var redan döpt i stamtavla) 😃 Dock vet jag precis vad jag ska döpa nästa katt till, helst en Norsk Skogkatt (Aramis eller Miramis)
Jag tycker hon ser ut som en Lady och det passar ju eftersom du själv beskrev henne så med 😉
#7 Då är vi två, men det är ju lättast med de vanliga… detta kommer säkert att sluta med att katten heter Snuttan eller Moa, men vad gör det hehe😃 (Kenai hade jag snott ögonaböj om kissen vart en pojke… )😃Kan riktigt se den stolta skogisen, världens krage och fina namnet, passar ypperligt! 😍
#8 Det är sant, hmm 🙂 Jag undrar faktiskt om det finns någon i världen med värre beslutsångest än jag gällande namn, haha..
#10 Jo det brukar jag med ha, multum, inte min nuvarande hankatt dock, när jag väl kom på hans namn var det stensäkert, jag visste direkt att det var hans namn och det är inget jag ångrat även om det kan te sig konstigt att han har fyra namn ibland ;) Hans tilltalsnamn är mitt favoritnamn bland alla "pojk"namn som finns. Jag personligen brukar söka igenom bland favorit serier, böcker, filmer etc. först och se om jag hittar nått som klingar rätt, därefter går jag över på ord i olika språk, typ keltiska, arabiska etc. och gudanamn, mytologiska namn och varelser. Fast jag ser Lady när jag ser henne ;) min ena honkatt är jag inte säker på om jag valde rätt namn till så här i efterhand men det kan jag leva med.
#11 Precis så var det med min första katt! 😃 En tvärskön svart tös och Skorpan hette hon den sekunden jag såg henne, dock var jag 8, men så hette hon under hela min uppväxt och det passade henne fint hehe. Jag har gått igenom flera språks namn och olika betydelser men än så länge heter hon bara Umma hehe. Skulle vara lättare om katter bara kunde presentera sig själva för sin människa🤔
#12 Haha, det gjorde min och han heter Pipen. Han pep så fort jag lyfte upp honom vilket betydde: -Hej, jag heter Pipen. Släpp ner mig omedelbart för jag vill leka. 😃
#13 Haha åh så söt 😂 Skulle jag ta namnet efter första mötet är det Miu, det första jag hörde när jag kom till uppfödaren, min lilla misse… 😃❤️
Dock är lilla hjärtat fortfarande utan ett namn, då matte verkar lite för kräsen, så ös på med namn, de som har några i ärmen! 😃
Shiva Karma Juno Juni Maguu Nisu Mamba Samba Mars Pumba Piff Sifon Pixel Multi Bax ( Bucks) Dollar Knut Curry Twist Kiko Tarzan Windy Solo Pluto Mozart Rocky Fixi Nimbus Ray Yuki Dino Rico Mumin Där har du en rejäl lista :D Samma lista som jag hadde när jag valde namn åt min Fixi.
#15 Tack! Dock var det mest killnamn, men vem har sagt att det inte kan vara unisex 😉 Får fundera, får fundera… Hon ser liksom inte ut som något speciellt, hmmm..
Hakar på med lite feminina då^^ Athena, Hera, Artimis, Gaia, Kalypso, Cassiopeia, Venus, Isolde, Freja, Idun, Minerva, Madame, Galadriel, Arwen, Kitsune,Chi, Nike.
Mina katter som är ett år båda två heter Geisha och Naomi. När jag döpte Naomi tänkte jag också på Chanel eller Gucci.
PineCone eller Skye är också fina namn :)
/ Michelle