hane?
Hejhej min mormor har hand om en katt som inte har nått hem… Dom vet inte om han är kastrerad eller inte. .men troligtvis okastrerad hane men kulorna är AS små och storleken på katten är samma storlek som en fullvuxen Kan han ha vuxit klart medans kulorna är så små ? ( vet inte vart ja ska lägga dehär )
Varför tror ni att han är okastrerad? Ibland finns testiklarna inte i pungen utan i magen eller ljumsken istället och då är katten s.k. kryptorchid (steril, men med fertilt hankattsbeteende). I första hand skulle jag nog gissa på kastrerad om det handlar om en hittekatt.
Sajtvärd Katter iFokus
#1 djurskyddet kolla han innan och tror han är okastrerad och ung katt
#3 Är han en hittekatt? Kollade de om han var chipmärkt?
Sajtvärd Katter iFokus
#3 Ja de är han Ehm jag har ingen aning om ja ska vara ärlig
#5 Jag är alltid lite orolig över att folk bara utgår ifrån att ingen saknar hittekatter, fast de kanske bara har kommit ifrån sina ägare på något sätt.
Katten på bilden ser precis ut som min älskade Harry gjorde, som tyvärr inte är i livet längre, och därför knep det till extra i hjärtat när jag såg bilden. Är katten en registrerad raskatt (som Harry var) är han id-märkt med ett chip som man bara kan läsa av med en chipläsare. Även om katten är en långhårig huskatt som saknar id-märkning kan han vara någon annans "Harry", så kolla efterlysningar och se till att han annonseras som upphittad på t.ex. Blockets efterlysningar och katthem i länet han hittades i.
Sajtvärd Katter iFokus
Vart bor ni? Är ni säkra på att det är en hankatt?
Är väldigt lik min honkatt som försvann förra året! Har du mer bilder??
#6 djurskyddet har gått ut med kissen och folk i området där han hittats har varit ut och fråga så dom har försök få den hem men ingen vet vars han hör hemma och istället för att bo ute och så är de väl bra att han har ett hem tills man hittat ägaren? #7 vi bor i Skellefteå och har fler bilder ja ganska säker på att de är en hane :)
Okej.. Skellefteå var en bit bort.. så då är det nog med största sannolikhet inte hon.. Tack ändå :)

Katten bör tas till veterinär så att man kan kolla om den är chippad eller inte. Sök efter ägare i heeeela stan, länet och landet! Katten kan ha vandrat flera kilometer, kanske åkt bil/lastbil i flera min eller ha försvunnit ifrån ägarens sommarstuga och är på långvandring! Den här kissen kan vara dumpad, men den kan lika gärna höra hemma nånstans i Skåne.
Anmäl katten upphittad hos Polisen. Ring Polisen och be att bli kopplad till hittegodsavdelningen och be dem kolla om en liknande katt är anmäld saknad i stan eller i hela landet, samt be dem lägga in en anmälan om att den är upphittad. Det räcker sällan med att bara tala om detta, var envis och be dem verkligen leta i hela landets register och verkligen lägga in en anmälan annars blir det antagligen inte gjort. Jag vet t.ex. en som anmälde en svart katt upphittad i Örebro men Polisen påstod att det inte fanns nån som saknade en sån katt i den här stan. Det finns MASSOR av svarta katter anmälda saknade, det VET jag, så det var väl bara av lathet de inte kollade ordentligt! Så var noggrann :)
Lägg upp annons på Blocket, i tidningar, på landets alla katthems hemsidor där man kan skicka in annonser, samt sätt upp lappar i HELA stan - mataffärer, busshållplatser, anslagstavlor osv.