Banta katt med kokt torsk
Jag har en överviktig katt som jag måste försöka banta ner. Jag vet att mjau blötmat är bra, men om inte katten tycker om det da? Hur tror ni det skulle gå att banta katten med kokt torsk två gånger/dag? Han äter nu four friends dietmat och jag tycker inte den verkar så bra.. Så, vad tror ni om kokt torsk?
Egentligen skall katter inte ätä fisk alls. :( Bara som godis om man nu vill bjuda det… Fisken innehåller för lite vitaminer så bantning med hjälp av fisk är inget att rekomendera, kissen får bara vitaminbrist o följdsjukdomar i och med det. :( Jag rekomenderar att du rådfrågar en bra veterinär ang vad du ska ge och hur mycket. :) Eller så rådfrågar du någon djuraffär :) Jag fick bra tipps ang vår Beagles bantning i en djuraffär, nu har vi redan gått ner ett kg o vi ska få ennu 5kg bort bantat :)
Tycker katten om någon annan blötmat? Det finns ju fler sorter som är bra. Ibland kan det vara så enkelt (eller svårt 😉) som att hitta rätt smak. Jag har haft katt som enbart åt Mjau med smak av kycklinglever. Han älskade den smaken men ratade alla andra.
Kokt torsk är inte komplett mat så nej. Du kan inte använda det för att få ner katten i vikt eftersom det tar tid att banta en katt.