behöver råd !
De är en katt på våran gata som springer runt ute och har nu börjat komma in i vårat hus hur ska man göra för att katten inte kommer in när man har öppet altan dörren?
I morse så kom den in lite men jag fick ut den igen snabbt vi har inte matat den eller något vi vill inte ha granens katt springade in hos oss den är ju inte vår plus att jag är rädd att den börjar bo in sig oss och de funkar ju inte när man har marsvin kan även med ge att jag som är djur vän tycker synd om katten . De är grannenn rakt över oss som har katten 🐱
Jag vet inte o det hjälper så bra mot ditt problem, men vi hade ungefär ett lika dant problem här hemma. Vi sprutade vatten på katten och skrämde ut den med hjälp av en plastpåse som vi smällde och skramlade med. sen dess har han inte kommit tillbaka.😉
Hälsningar Nellie
Berätta om problemet för kattens ägare för det första, katten är ju ägarens ansvar och jag tycker gott och väl att hon/han/de kan hjälpa till med problemet på nåt vis.
Skräm absolut inte vettet ur katten, det är ingen snäll lösning.
Har ni inget emot det kan ni sätta in en nätad dörr, det gör att inget djur kommer ut eller in och ni får ändå in luft.