Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1324 ggr
[linn8]
0

Katt

Hej! Min familj ska allergitesta sig för Sibirisk katt och förhoppningsvis blir det en liten kattunge. Men vi har ett problem då vi har två våningar och hund, inga djur på övervåningen är bestämt innan. Men hur gör man med katten och hunden på undervåningen med att dom ska vänja sig vid varandra? Ska man ha någon typ av grind till köket, eller ska dom bara få gå fria tillsammans? Tacksam för snabba svar!

Scorpio97
1

Man kan börja att ha grind i början, men oftast går det bra ändå. Är hunden väldigt jaktintresserad så kan det vara smart med grind, och verkligen lära den att katten är del i familjen. Vi har en hund med vissa jaktraser i sig, och när vi skaffade två kattungar var det inga problem alls. Hunden fick komma fram och nosa, sedan var det inte så mycket mer med det, och katterna fick gå fritt från början. Dock hade vi då två katter från början, så hon visste ju att katter var förbjudet att jaga.

Tänk på att kattungar gärna vill vara två (: Blir mindre klättra i gardinen om dom kan leka och busa med varandra. Har ni kollat upp några uppfödare eller så?

//Jessie

[linn8]
0

#1 han är inte jaktintresserad, men vi är oroliga att han ska försöka leka med den och göra den rädd för honom, han har bla försökt leka med min kusins kanin. Jag vi ska ev till en uppfödare på söndag.

[linn8]
0

Vi ska till en uppfödare på söndag.

[linn8]
0

Någon mer?