Din Katt!
Sigge. Mamma birma var ute på äventyr med grannens bondkatt som blev 4 småttingar. Sigge liknar mest pappa. Han är en superjägare, barf:ar sig själv nästan varje dag med möss o fåglar. Har jag (o)tur får även jag en present hemsläpad.. Värsta presenten var en fladdermus som släpptes i sovrummet levande mitt i natten. Jag vaknade av att något smekte min kind och på allvar trodde jag att det hade börjat spöka hemma.. Livrädd men så kände jag smekningen igen. Det var vinddraget av fladdermusen när den flög förbi ansiktet, helt ljudlöst.. lite öppna fönster så hittade den ut själv till Sigges stora förtret… 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vad söt han är! Min tar inte fladdermöss men däremot har dom lekt med en huggorm. Stackars fladdermus…
Alla katter är söta! Din bild är jättefin. Svårt att ta fina bilder på katter, de vill oftast inte vara med.🙂
Ja synd om alla smådjur de leker sönder, den sidan av kattens mentalitet gillar jag inte alls.
Grannen fick en halv orm en dag när hon rensade i rabatten, berättade hon. Sigge "pratar" mycket när han har byte och Siri fick ju såklart berömma honom o sen blev det komposten med den halva kroppen..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Finns fem katter i min familj och de flesta har säkert sett dem i någon av de andra likadana trådarna, men katter tål att ses många gånger, eller hur?🐱
Namn: Oskar.
Född: 6 april 2013
Färg: Chokladmaskad med vitt (några vita tår)
Ras: Huskatt
Kön: Hane
Mamma: Willimina på Gefle katthem
Pappa: Okänd
Bor med: Smille & Dixie
Bor hos: Min mamma
Ägare: Jag
Övrigt: Otroligt busig kille som är ganska hög och lång för sin ålder, så han kommer bli en stor kissemiss sedan, kan jag gissa.
Han har en lika vacker personlighet som han är vacker i utseendet, och han vill smaka på allt man äter.
Han kurrar högljutt när det är dags att mysa, då nafsar han även ibland efter ögonfransar, örhängen och halsband. När han inte gör det så ligger han bara och kurrar och är hur söt som helst.
Ibland slickar han även oss i ansiktet när han ska gosa. På mitt ansikte verkar min näsa vara favoriten, haha.
Han tycker att det är kul att vara ute i sele.
Namn: Smille
Född: ca. September 1999.
Färg/pälstyp: Svartvit, långhårig.
Ras: Huskatt (50% skogkatt)
Mamma: Vet inte, var fem år gammal när han kom hem.
Pappa: Vet inte om mamma vet, men jag vet inte.
Bor med: Dixie och Oskar
Ägare: Mamma köpte honom, men vi säger att han är allas.
Övrigt: Smille är en gammal gubbe på snart 14 år, han är inte speciellt förtjust i katterna han bor med. Han och jag har inte alltid varit bra vänner, då han var rätt elak i yngre dagar. Det var inte bara mig han var elak mot. När han kom upp i åldern började det humöret försvinna och nu är han en väldigt trevlig kattgubbe, men han bestämmer när och hur länge man får klappa honom. När han är gosig är han faktiskt en väldigt mysig misse, kurrar och allt det där.
Hans päls är ganska jobbig på hösten och man måste kamma honom, vilket han inte alltid gillar. Speciellt inte på bakdelen av kroppen, men det är där det tovar sig allra mest tyvärr.
Smille trivs mycket bra som innekatt, trots att han fick springa ute på dagarna när vi var hemma när vi bodde på landet i några år. Sele funkar inte på den här katten, det avskyr han.
Namn: Dixie
Född: Okänt
Färg: Svart
Kön: Hona
Mamma: Okänd
Bor med: Smille & Oskar
Ägare: Mamma står som ägare, men vi brukar säga att hon är familjens katt, precis som Smille.
Övrigt: Dixie kommer från Gefle katthem, mamma adopterade henne därifrån i December 2012. Man vet inte varför eller exakt hur länge, men hon hade gått runt i ca två år utomhus ensam. Man vet inte heller om hon haft kattungar, men hon var inte kastrerad när hon kom till katthemmet så troligen har hon haft någon kull under dessa år på egen tass.
Dixie ser lite kul ut, för hon har korta ben, en otroligt tjock och maffig päls och ett väldigt sött ansikte. När hon springer runt kan man nog påstå att hon trippar, för hon har så korta ben. Ändå går benen i raketfart ibland. tripp tripp tripp!!😂
Hon tycker INTE om Smille, men Oskar går bra och de brukar få vara ute i sele samtidigt, det märks att båda två gillar det.
Sedan Oskar kom in i bilden har Dixie smygätit hans kitten-mat och blivit lite rund, därför ska vi ta dagliga promenader med henne.
Dixie är tyvärr väldigt rädd för åska och förmodligen även för smällare, så vem vet vad som har hänt henne…. vill man veta? nja..
#8 Den var riktigt fin! 🙂
Namn: Jonna
Född: Okänd
Färg: Svartsköldpadda med vitt
Kön: Hona
Mamma: Okänd
Bor med: Lukas
Bor hos: Min pappa
Ägare: Pappa står som ägare men vi säger att det är familjens katt.
Övrigt: Jonna kommer också från Gefle katthem, vi adopterade även henne i december 2012 efter att Lukas bror Hans dog och Lukas behövde en ny kattkompis.
Jonna är en OTROLIGT gosig liten kattflicka som tyvärr tycker det är otäckt när det kommer folk hem till oss (fler än en som hon inte känner), till exempel när någon fyller år, då är hon inte med på kalaset om man säger så utan ligger hellre i något annat rum.
Man vet inte vad hon har varit med om utomhus, det enda man vet är att hon hade en kull kattungar som man tyvärr inte fick tag i när man fångade in henne och att hon hade varit ute i några månader, minst.
Hon fungerar jättebra ihop med sin "sambo" Lukas, hihi.
Jonna är helst inne i tryggheten, sele tyckte hon bara var läskigt så hon föredrar våran stora balkong om hon ska vara ute.
När man klappar henne får man vara beredd på att man INTE slutar förrän hon är nöjd, slutar man för tidigt så kommer tassen för att visa att hon vill ha mer. Annars trycker hon in nosen i handen igen, om hon inte sträcker ut tassen efter handen. Detta tycker vi är supersött.
#9 Ja visst är hon :) otroligt stilig tjej det där!
Namn: Lukas
Född: 30 mars 2010
Färg: röd/vit med spökmönster (eller vad det nu hette) haha..
Mamma: Spira (röd huskatt, bodde granne med oss men är tyvärr död nu)
Bor med: Jonna
Bor hos: Min pappa
Ägare: Pappa, men som vanligt säger vi att det är familjens katt.
Övrigt: Lukas är en trevlig kille som älskar att få komma ut i sele, det är nog det bästa han vet. När man är ute med honom räcker det inte med en timme, utan det ska oftast vara minst 3 timmar enligt honom. Det är ju tyvärr inte alltid vi har tid med det.
Lukas förlorade tyvärr sin bror 24 november 2012, men han tog det oväntat bra och jag tror att han förstod eftersom han såg Hans när han mådde som värst innan vi fick tag på en veterinär. Lukas letade lite, men det var inte mycket värre än så. Det märktes dock att han behövde en ny vän och det var så Jonna kom in i våra liv.
Lukas vill välja själv när det är dags att gosa, allra mest gosar han när vi går ut och går, han visar säkert tacksamhet då. Men han kommer gärna och stryker sig mot oss när vi sitter och äter också.
Favoritplatsen att sova på är på en kudde i pappas säng.
Det här är en katt som aldrig skulle göra en människa illa med flit.
Ja, allas katter är jätte fina! Och vad kul att ni skriver om era katter och berättar vad dom fångar:-)
On ni vill får ni gärna fortsätta lägga upp bilder på dina/din katt(er);-)
det här är hexi. hon är en svart maine coon och otroligt mysig. hon älskar att ligga på studsmattan och sola,så därför har hon börjat bli brun. hon är en väldigt glad jägare som tagit in x antal levande fåglar i huset. en kunde tillochmed flyga! sen hoppade den in under badkaret så vi släppte ut den. hon har inte hjärta att bitas fast min lillebror är så elak och drar henne i svansen…
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Hehe, vad söt:-)
#15 tack :) om du menade mig :)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Ja, det gjorde jag;-)
Vad gulligt:-)
Vad söt hon är
Vilken sötnos