Sidor med höga Klösmöbler :)
Hej, jag söker sidor med billigast klösmöbler som är 120 cm och uppåt. Finns hur många sidor som helst men har inte hittat någon jag tycker är bra än 😮
Max pris är 1000 kr
haha, hittade ett jättebra träd själv… blir att införskaffa om planer om att skaffa katt håller i sig 👍
Tydka ebay har ju med, många och billiga
Hej!
Köpte en klösmöbel på Hornbach som går ifrån golv till tak (2.40m) i ett smalt "klösrör" med små avsatser och ett bo, men det var ca 3 år sedan men de har säkert liknande modeller fortfarande. Man kan tyvärr inte se något på deras hemsida men om det finns ett varuhus nära dig så kanske du kan kika där. Det kostade ca 600 kr och det håller fortfarande, bara sisalen som börjar bli lite risig av allt klösande.
/ Sara
Kolla in min och min väns blogg: http://pastlifedesign.blogspot.se/

Jag köpte mitt för 540 kr inklusive frakten från tyska Ebay🙂
Nu verkar min modell vara stört omöjlig att få tag i med vettig tjocklek på stolparna, men den andra i ungefär samma storlek som jag har (bra) erfarenhet av verkar lätt att hitta.
Jag pratar om det här, och det står stadigt av sig självt så det funkar även för folk som inte har standardtakhöjd. Det kostar mellan €53,95 och €56,95 beroende på färg, och sen ligger frakten till Sverige på €10,99, så en totalkostnad på €67,94 som mest. Vilket i Svenska kronor blir ungefär 600 kr med dagens växlingskurs, sen får du väl kanske räkna med ytterligare en tjuga då växlingskursen i teorin och den i praktiken skiljer sig lite åt.
Söker du efter träd själv så se till att stolptjockleken oavsett varifrån u köper är minst 9 cm, smalare än så och trädet blir vingligt och slits fortare. (På tyska heter det Säulendurchmesser, Stammdurchmesser eller liknande).
Och håll dig borta från ställen som Nordens djurshop och Kattlycka, för där hittar man samma träd som på tyska Ebay men för dubbla priset. Och det är definitivt inte säkrare att köpa från webbshopar som dem än det är att köpa från de stora, kommersiella säljarna på Ebay, vilket inkluderar alla som säljer nya klösträd och som fraktar till Sverige.
Den modellen har jag också och är jättenöjd med den. Står stadigt även fast stora skogisen ger den ordentligt med smörj.
Tycker faktiskt denna är bra mycket stabilare än de som går ända upp till taket. De blir så rangliga, om man inte kan fästa den i väggen då dvs.
Den här modellen har jag och Luna älskar den, framför allt sängen längst upp ^^ väldigt stabil och rejäl trots att den är så hög =)

#5, klösmässigt känns trädet jag har nu bättre, men som du säger är modellen jag länkade till minst lika stadig, om inte mer. Och som jag sa i mitt tidigare inlägg så har jag personlig erfarenhet av båda modellerna.
Kort sagt: jag ser för- och nackdelar med de två så jag tycker inte att den ena är överlägsen den andra, om det inte skiter sig med takhöjden då. Och stolptjockleken är viktigare än modellen i de flesta fall.
Har samma modell som #4, #5 och #8 😃 Katterna älskar den, den står stadigt och min är inte jättesliten trots väldigt flitigt användande. Oxå köpt den på tyska Ebay
Tack för tipset!
Kan även tillägga att mitt tak är 230 cm högt vilket blir väldigt svårt att hitta tak-klösträd… bor i vindsvåning så är därför jag har lågt i tak 😉
Funderar förresten på denna, för den jag länka först är försvunnen från hemsidan samt en till… vill helst inte krångla med andra länder
Kan man betala med postförskott på zooplus? 🤔
Zooplus.dk tycker jag är bättre, den brukar ha större utbud och lite lägre priser, än den svenska 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.