Byta mat?
Om man bara ger ett märke, tex Mjaus, men byter smaker, tex ibland kyckling och ibland kött osv, blir det samma "byta foder dålig mage" procedur då? Eller blir det bara så vid byte till ett annat märke?
Nej, jag varierar smakerna och har inte märkt av någon dålig mage.
Om det är samma märke så bör det inte vara något problem. Inte säkert att de skulle vara problem att byta till annat märke heller om man inte har en väldigt känslig katt.
Nu äter min katt främst barf men han får blötmat då och då och jag kan utan problem servera vilken sort som helst.
Nej, grundreceptet är ju detsamma i alla MJAUs varianter. Det är bara de där minst 4% smak som skiljer.
Jag byter hela tiden mellan olika smaker, och min katt mår prima!
Okej, tack för svar :)
Min tjej på 3 år kan äta allt utan problem, men den lilla vi har skaffat har vi märkt blir dålig om man ger olika märken :)

#3, det varierar väl mellan köttsmakerna och fisk- och skaldjurssmakerna ändå?
Och så mellan färs, bitar i sås och bitar i gelé förstås. Så totalt borde det finnas 6 grundrecept väl?
Tvivlar på att det är några större skillnader i köttmassan.
Jag ger mina två missar (Naomi & Geisha båda 1 år gamla) Mjau räkfrossa i torrfoder. Men dom äter inte lika mycket av det. Dom gillar mest Kycklingfest från det märket.
Men jag vet att man ska inte byta märke på mat ofta alls, jag gjorde det felet i början och det tar veckor innan kattens mage vant sig igen, känslig eller inte känslig.
/ Michelle

#8 men får jag fråga,, varför ger du mjaus torrfoder?
mjau blötmat är bra men om man ska ge torrfoder finns mycket bättre än mjau.
mvh Linda