Torrfoder och blötmat.
Min katt äter bara torrfoder. Han har fått blöt mat någon en staka gång. Men det jag funderar på är att om dom äter för mycket torrfoder så kan dom få njursten och äter dom för mycket blötmat så kan dom få problem med tandsten.
Så jag undrar om det är någon som har en bra balans på detta eller vet en bra balans?

En bra balans är blötmat och sen ett par gånger i veckan råa kycklingvingar.
Torrfoder fungerar inte för att hålla katens tänder rena.
Stolt ägare till tre La permer
Om katten inte vill äta kycklingvingar då? Endast en av mina katter äter kycklingvingarna

#2 Då får du servera lamm eller grisspjäll.Eller stora sega grytbitar av nöt,älg eller gris.
Oki,tack! jag ska försöka med det då, och dom ska också vara råa antar jag?
Varför ska man ge det måste jag fråga. Aldrig hört om det förut. Min katt är väldigt kräsen. Och han har känslig mage. :/ Sist han fick kyckling så passade det inte. Men den va i för sej grillad. Men lövbiff och kassler gillar han. Ska alltid min mor ge han om hon har det hemma när han är där.

#5 För att katten mår bra av det.🙂
Man bör ge rått kött.Tillagad är den oftast kryddad och saltad vilket inte alls är bra.Kött med ben måste alltid serveras rått då tillagat ben kan vara farligt och vasst.
Katter som bara får en sorts torrfoder blir ofta känsligare i magen.Problemet blir då stort när torrfodertillverkaren får för sig att göra om receptet på maten och katten varken tål eller vill äta något annat.Då är det bättre att tidigt lära katten att mat kan se och smaka annorlunda men ändå vara mat.
Rå lövbiff som godis kan vara bra.Kassler bör man vara lite mer försiktig med då den är så salt,
Jag ger mina katter mjuk mat flera ggr/dag och torrfoder innan jag åker till jobbet + innan jag går och lägger mig så dem får mat ofta :)
Min katt fick allt lite köttfärs för men nu vill han inte äta det.
vilket blötmats märke är bäst då? När min katt har fått så har han fått bozita blötmat. Han fick det torrfodret för ut och i bland när jag köpte torrfodret så fick jag med blötmat på köpet. Men nu har jag byt foder och jag tror inte dom har blötmat.
Maju är den bästa blötmaten jag kan rekommendera, självklart finns det ju andra men Mjau är absolut den bästa i mitt tycke :)